  • 11. Data: 2002-05-06 09:22:10
    Temat: Re: sprzedaz srodka trwalego
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    > W tym miejscu, Maddy, nie mogę się z Tobą zgodzić.
    > IMHO wszystkie zakupy dotyczące "biura" ( papier, energia, telefon, ... )
    > muszą być zaewidencjonowane osobno i rozliczone w struktury sprzedaży.
    >
    > pozdrawiam
    > Ryszard G.

    jesli by tak bylo jak piszesz to zawsze i wszystko należałoby rozliczac
    wszystko struktura sprzedazy , a jednak ustawa dopuszcza rozliczenie
    przedstawione przez maddy,

    pozdrawiam
    jacek

  • 12. Data: 2002-05-06 22:49:41
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jesli by tak bylo jak piszesz to zawsze i wszystko należałoby rozliczac
    > wszystko struktura sprzedazy , a jednak ustawa dopuszcza rozliczenie
> [...]

    Witaj
    IMHO w każdym przypadku, gdy wykazujesz jakąkolwiek sprzedaż zwolnioną z
    VAT, podatek naliczony od zakupów tzw. "ogólnozakładowych" wykazujesz w
    deklaracji jako związany ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną (art. 20
    ust. 3 ustawy VAT) i rozliczasz go strukturą sprzedaży.

    Należy także osobno zaewidencjonować zakupy opodatkowane związane
    _wyłącznie_ ze sprzedażą zwolnioną ( dla których VAT nie podlega
    odliczeniu )
    Z zakupami związanymi wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną sprawa jest
    oczywista.

    pozdrawiam
    Ryszard G.