  • 1. Data: 2009-08-12 08:11:13
    Temat: Sprzedaż działki budowlanej
    Od: "asia" <a...@o...pl>

    Witam,
    czy sprzedając działki budowlane płaci się tylko podatek PCC 2% oraz 19% od
    sprzedaży?
    Czy nie ma tutaj zastosowania opodatkowanie dochodowe (18% i 32%) i progi
    podatkowe?

    Pewna kobieta sprzedała (aczkolwiek nie wiem czy to prawda czy chce tylko
    podnieść cenę działki) działkę za 100tyś. i rzekomo uważa, iż może płacić
    teraz 40% podatku :) (coś się jej chyba pomieszało z 2008 rokiem).

    Prosiłabym jednak o wyjasnienie - z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2009-08-13 20:24:12
    Temat: Re: Sprzedaż działki budowlanej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Aug 2009, asia wrote:

> [...]
    > teraz 40% podatku :) (coś się jej chyba pomieszało z 2008 rokiem).
    >
    > Prosiłabym jednak o wyjasnienie - z góry dziękuję.

    Art.30e:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2835
    4&id_pismo=509&i=0
    ...opodatkowanie jest odrębne, nie wchodzi do "skali".

    pzdr, Gotfryd