  • 1. Data: 2005-01-13 09:15:44
    Temat: status absolwenta a renta po tacie
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    Cześć (pisze do was bo na pl.soc. prawo nikt mi nie odpowiada)

    Mam rentę po zmarłym tacie. W czerwcu skończyłem studia dzienne, teraz
    studiuję zaocznie (dzięki temu mam rentę).

    Moje pytanie jest takie: czy mogę zarejestrować się w urzędzie pracy jako
    absolwent nie tracąc prawa do renty?
    Pytam bo jest możliwość ubiegania się o pracę w urzędzie Gminy ale trzeba
    mieć status absolwenta.
    Liczę na waszą pomoc.

    Rafał

  • 2. Data: 2005-01-13 09:40:48
    Temat: Re: status absolwenta a renta po tacie
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:cs5e5q$ipe$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> [...]
    jako
    > absolwent nie tracąc prawa do renty?
    > Pytam bo jest możliwość ubiegania się o pracę w urzędzie Gminy ale

    Skorzystaj z najprostszej drogi: zapytaj w urzędzie pracy,
    przedstawiając szczegółowo swoją sytuację.
    Osoba pracująca i równocześnie studiująca w wieku do 25 lat (a nawet
    26 lat na ostatnim roku studiów), mająca uprawnienie do renty
    rodzinnej może tę rentę pobierać, bez pomniejszeń, jeżeli jej przychód
    z pracy nie przekracza kwoty ok. 1500 zł miesięcznie (70% przeciętnego
    wynagrodzenia z poprzedniego kwartału). O podjęciu pracy zarobkowej ma
    obowiązek zawiadomić ZUS.

    wa

  • 3. Data: 2005-01-13 16:29:44
    Od: "filigaro" <f...@o...pl>

    Jeżeli wysokość renty rodzinnej nie przekracza 1/2 najniższego wynagrodzenia
    obowiązującego w kraju (obecnie 849,00zł/m-c), to możesz się zarejestrować
    jako osoba bezrobotna bez prawa do zasiłku ( w.g ustawy o promocji
    zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, od 1.06.2004 nie ma już pojęcia
    absolwenta).
    Pozdrawiam.Joanna.