  • 1. Data: 2005-01-13 09:43:43
    Temat: pit-11/8b
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witam,

    Poniwaz robie to (wlasnie teraz) pierwszy raz, a formularze wygladaja na
    proste, wiec robie sam, to mam pytanie, czy dobrze mysle...

    1) pit-4 od umowy o dzielo - zatrudnilem czlowieka na dzielo, zeby mi
    cos zrobil, dostalem rachunek, zaplacilem jemu, zaplacilem podatek,
    wystawiam teraz pit-11/8b

    pole 52: kwota brutto umowy o dzielo
    pole 53: koszty uzyskania
    pole 54: pole 52 minus pole 53
    pole 55: to co wplacilem do us

    i koniec

    2) drugie, umowa zlecenie, na sprzatanie, wszystko jak powyzej a do tego
    w pole 75 i 76 wpisuje wszystko co zaplacilem do ZUS i koniec

    I wszystko?

    To takie proste, czy o czyms nie wiem? ;)

    Bede wdzieczy za odpowiedz,

  • 2. Data: 2005-01-13 11:05:49
    Temat: Re: pit-11/8b
    Od: Jacek <g...@g...com>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 10:43:43 +0100, mariposa doux napisał(a):

    > 2) drugie, umowa zlecenie, na sprzatanie, wszystko jak powyzej a do tego
    > w pole 75 i 76 wpisuje wszystko co zaplacilem do ZUS i koniec

    Pamiętaj tylko że w polu 76 nie wpisujesz całej przekazanej zdrowotnej,
    tylko 7,75% podstawy jej obliczenia.

    pozdrawiam, Jacek G.

  • 3. Data: 2005-01-13 12:51:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Jacek wrote:

    > Pamiętaj tylko że w polu 76 nie wpisujesz całej przekazanej zdrowotnej,
    > tylko 7,75% podstawy jej obliczenia.

    aaa widzisz, i przez to tez pojawilo mi sie pytanie... czy mam wpisac to
    co wplacilem na zus, czy to co wplacilem do zus za pracownika? ta
    pierwsza kwota jest jakby 2 x wieksza, bo zus sie placi po polowie, a
    ja, jako pracodawca odprowadzam to, co placi pracownik... (wiec zdawalo
    mi sie tylko, ze ten pit jest prosty)

    Bede wdzieczny za odpowiedz.

    Pozdr

  • 4. Data: 2005-01-13 13:37:12
    Od: Jacek <g...@g...com>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 13:51:20 +0100, mariposa doux napisał(a):

> [...]
    > pierwsza kwota jest jakby 2 x wieksza, bo zus sie placi po polowie, a
    > ja, jako pracodawca odprowadzam to, co placi pracownik... (wiec zdawalo

    W poz. 75 wykazujesz składki które w ZUS RCA masz opisane jako
    "sfinansowane przez ubezpieczonego" czyli to co płaci pracownik (9,76%
    emerytalne, 6,5% rentowe i ewentualnie 2,45% na chorobowe). Resztę składek
    za zleceniobiorcę pokryłeś Ty i są twoim kosztem.

  • 5. Data: 2005-01-13 13:56:57
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > emerytalne, 6,5% rentowe i ewentualnie 2,45% na chorobowe). Resztę składek
    > za zleceniobiorcę pokryłeś Ty i są twoim kosztem.

    Dziekuje za wyjasnienie. tak policzylem i tak wpisalem. bo bylo to dla
    mnie logiczne, ze tak ma byc. dzieki za zwrocenie uwagi o tym 7,75 - bo
    oczywiscie wpisalem to co bylo na 8,25

    Pozdr