  • 1. Data: 2004-03-10 11:28:43
    Temat: straty z lat ubiegłych
    Od: "TREEMAT" <t...@i...pl>

    w jakiej wysokości mogę odliczyc straty z lat ubiegłych
    PIT 36 pozycja G 142
    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi

    TREEMAT
    Systemy parkietowe
    Kłobucka 8 paw. 22
    tel. (022) 607 98 61
    tel. 0502 054 730

  • 2. Data: 2004-03-10 18:47:19
    Temat: Re: straty z lat ubiegłych
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "TREEMAT" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > w jakiej wysokości mogę odliczyc straty z lat ubiegłych
    > PIT 36 pozycja G 142
    > pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi

    WYDAJE mi się, że do połowy wysokości straty.
    Agata

  • 3. Data: 2004-03-10 23:25:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Slonko wrote:

    >+ Użytkownik "TREEMAT" <t...@i...pl> [...]
    >+ > w jakiej wysokości mogę odliczyc straty z lat ubiegłych
    >+ > PIT 36 pozycja G 142
    >+ WYDAJE mi się, że do połowy wysokości straty.

    Moja ustawa zgadza się z twoim wydawaniem się :)
    Z zastrzeżeniem że straty nie traktuje się łącznie !
    (znaczy: max 50% straty *z każdego roku oddzielnie* przy czym
    optymalne jest wykorzystywanie najpierw limitu "najstarszych
    strat")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-03-11 09:53:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > (znaczy: max 50% straty *z każdego roku oddzielnie* przy czym
    > optymalne jest wykorzystywanie najpierw limitu "najstarszych

    Mam takie pytanie dodatkowe - czy takowe straty (tym razem przy podatku CIT)
    można odliczyć w ciągu roku w którym pojawia się dochód?
    JAk to zrobić w PIT-5 już nieraz pisaliście, czy można tak samo na zasadzie
    analogii?

  • 5. Data: 2004-03-11 16:14:55
    Od: "danuta" <d...@w...pl>

    > Z zastrzeżeniem że straty nie traktuje się łącznie !
    > (znaczy: max 50% straty *z każdego roku oddzielnie* przy czym
    > optymalne jest wykorzystywanie najpierw limitu "najstarszych
    > strat")

    zastanawiajace to stwierdzenie
    ale albo czegos nie rozumiem albo...
    jaka roznica miedzy suma 50% z kazdego roku a 50% sumy calkowitej?

    Dana

  • 6. Data: 2004-03-11 18:21:58
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > zastanawiajace to stwierdzenie
    > ale albo czegos nie rozumiem albo...
    > jaka roznica miedzy suma 50% z kazdego roku a 50% sumy calkowitej?
    >
    > Dana
    =====================
    dlatego ze strata z ubieglego roku nie powieksza straty w roku biezącym

    Atomek

  • 7. Data: 2004-03-11 23:07:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2004, danuta wrote:

> [...]
    >+ zastanawiajace to stwierdzenie
    >+ ale albo czegos nie rozumiem albo...
    >+ jaka roznica miedzy suma 50% z kazdego roku a 50% sumy calkowitej?

    Ano taka, że "stare" straty stopniowo przepadają co skutecznie
    zakłóca przemienność takiej wydawałoby się prostej operacji jak
    dodawanie i odejmowanie :) !
    Jeśli ktoś w roku 2002 miał stratę, również w 2003 i 2004 mu strata
    wyjdzie, w 2005 zysk ale w 2006 znowu stratę - to ma pech.
    Połowa straty za 2002 rok mu "przepadnie" !
    Właśnie dlatego że straty się *nie* sumują...
    BTW:
    A nie tak dawno było gorzej: odliczenie max. 30% straty i max.
    3 lata (i do "starych" strat obowiązywały "stare" zasady, bo do
    rozliczenia straty z 2002 roku rozliczanej w roku 2004 obowiązują
    limity z przepisów 2002 a nie 2004, fakt że *na razie* są one
    takie same może kogoś zmylić :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-03-12 04:18:09
    Od: "dana" <d...@w...pl>

    > Jeśli ktoś w roku 2002 miał stratę, również w 2003 i 2004 mu strata
    > wyjdzie, w 2005 zysk ale w 2006 znowu stratę - to ma pech.
    > Połowa straty za 2002 rok mu "przepadnie" !

    strate z roku 2002 moze rozliczyc w 5 kolejnych latach, nie wiecej niz 50%
    rocznie
    zatem 50% straty z 2002 roku odliczy w 2005
    kolejne 50% moze odliczyc w 2007, co wiec z 2002 roku przepadnie?

    pozdrawiam
    dana

  • 9. Data: 2004-03-12 08:50:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, dana wrote:
    [...]
    >+ kolejne 50% moze odliczyc w 2007, co wiec z 2002 roku przepadnie?

    ...ano zapisałem o rok za mało :[, musi mieć stratę rok dłużej :)
    (aczkolwiek nie polecam testowania w rzeczywistości "przepadania
    strat" !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-03-12 10:00:14
    Od: "danuta" <d...@w...pl>

    > ...ano zapisałem o rok za mało :[, musi mieć stratę rok dłużej :)
    > (aczkolwiek nie polecam testowania w rzeczywistości "przepadania
    > strat" !)

    czy zsumuje kwoty przyslugujacych strat do odpisu i wylicze z tego 50%, czy
    tez z kazdego roku wylicze 50% i zsumuje te odpisy wychodzi na to samo, stad
    moje pytanie jaka roznica :)

    pozdrawiam
    dana