  • 1. Data: 2005-02-05 19:44:34
    Temat: ulga na internet, faktury i terminy
    Od: bacek <p...@n...backiel.com.pl>

    Witam,
    mam pytanie, odnośnie ulgi na dostęp do internetu
    co się dzieje w momencie gdy fakturę mam wystawioną za okres 5 grudzień
    2005 - 04 styczeń 2006
    jak to odliczać? płatność w grudniu

    pytanie takie hipotetyczne, ale odnośnie wystawiania (terminu i nazwy
    okresu) wystawienia faktury
    --
    pozdrofionka
    bacek

  • 2. Data: 2005-02-06 00:29:51
    Temat: Re: ulga na internet, faktury i terminy
    Od: a...@v...pl

> [...]
    > jak to odliczać? płatność w grudniu

    > pytanie takie hipotetyczne, ale odnośnie
    > wystawiania (terminu i nazwy okresu) wystawienia faktury

    ja bym policzył ułamek tej faktury np. 26/31 x kwota brutto

    z reguły każdy ma rachunki większe w skali roku od 760zł, bo
    już przy kwocie 55,14 netto kwota odliczenia trzech faktur
    zwolnionych z VAT, ośmiu ze stawką 22% i 26/31 grudniowej
    faktury ze stawką 22% wyniosłaby 760,01. A zazwyczaj płaci
    się więcej niż te 55,14 netto.

    Gdybyś płacił mniej, to z kolei nie warto się szarpać o te
    parę złotych, bo stosując moją metodę masz do stracenia:

    od 50zł netto 9,84zł odliczenia, czyli 1,87 zł podatku
    od 40zł netto 7,87zł odliczenia, czyli 1,50 zł podatku

    a to są kwoty "na piwo" i nimi bym się zbytnio nie przejmował...

    gorzej, gdy masz termin płatności w styczniu za grudzień

    ale ja czytam wyraźnie o wydatkach poniesionych w roku podatkowym
    czyli rozumuję, że jeśli poniosłem wydatek, w grudniu opłacając
    fakturę z terminem płatności 3 stycznia 2006 to mogę odliczyć...
    ale tego to ja już pewny nie jestem...

    pozdr
    Sebastian

  • 3. Data: 2005-02-06 08:19:04
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 lut o godzinie 01:29, na pl.soc.prawo.podatki,
    a...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > zwolnionych z VAT, ośmiu ze stawką 22% i 26/31 grudniowej
    > faktury ze stawką 22% wyniosłaby 760,01. A zazwyczaj płaci

    Znowu następny ....
    Co z tego że VAT "wchodzi" od miesiąca kwietnia, czerwca czy marca?
    Odliczeniu od dochodu podlega opłacanie rachunków za dostęp do internetu w
    *roku podatkowym* a nie w okresie od wprowadzenia podatku VAT!!!

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2005-02-06 18:08:14
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > Odliczeniu od dochodu podlega opłacanie rachunków za dostęp do internetu w
    > *roku podatkowym* a nie w okresie od wprowadzenia podatku VAT!!!

    o co Tobie chodzi? Jak ktoś ma obecnie neostradę za 59zł, to od kwietnia
    będzie płacił 72zł i to będzie podstawa obliczeń, bo nie uwierzę, że operator
    zapłaci za mnie VAT w prezencie...

    dlatego ktoś, kto chce obliczyć koszty internetu za cały rok
    moze szybko wymnożyć sobie kwotę netto nie przez 12, ale przez 1,98
    bo za 9 miesięcy płaci VAT, który zwiększa kwotę brutto...

    pozdr
    Sebastian

  • 5. Data: 2005-02-06 18:51:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    a...@o...pl napisał(a):

    > o co Tobie chodzi? Jak ktoś ma obecnie neostradę za 59zł, to od kwietnia
    > będzie płacił 72zł i to będzie podstawa obliczeń, bo nie uwierzę, że operator
    > zapłaci za mnie VAT w prezencie...

    Odnoszę wrażenie, że operator zapomniał mnie o tym poinformować ;-)
    Znowu będą jaja...

    M.

  • 6. Data: 2005-02-06 20:33:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Odnoszę wrażenie, że operator zapomniał mnie o tym poinformować ;-)

    Skąd wniosek że ma taki obowiązek?
    Obciąży Cię podatkiem w takiej wysokości w jakiej ustawodawca zdecyduje....

  • 7. Data: 2005-02-06 21:41:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Skąd wniosek że ma taki obowiązek?

    z prawa telekomunikacyjnego. w usupełnieniu ustawa o cenach określająca
    co to jest cena.

    > Obciąży Cię podatkiem w takiej wysokości w jakiej ustawodawca zdecyduje....

    albo siebie. Na dwoje babka wróżyła

    M.

  • 8. Data: 2005-02-07 09:23:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > z prawa telekomunikacyjnego.

    A konkretniej?

    > albo siebie.

    Już to widziałeś jak TPSA za Ciebie 22% dopłaca państwu .....

  • 9. Data: 2005-02-07 10:34:43
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 6 lut o godzinie 19:08, na pl.soc.prawo.podatki,
    a...@o...pl napisał(a):

    > o co Tobie chodzi? Jak ktoś ma obecnie neostradę za 59zł, to od kwietnia
    > będzie płacił 72zł i to będzie podstawa obliczeń, bo nie uwierzę, że operator
    > zapłaci za mnie VAT w prezencie...

    Podstawą do odliczenia jest faktura za dostęp do internetu. W Twoim
    przypadku będzie to:
    - styczeń - 59
    - luty - 59
    - marzec - 59
    - kwiecień - 72
    - maj - 72
    - czerwiec - 72
    Powiedzmy że wypowiadasz umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu
    swojemu operatorowi. Ile odliczysz od dochodu za 2005r.?
    Oczywiście że 393 PLN - według cen podanych powyżej.

    > dlatego ktoś, kto chce obliczyć koszty internetu za cały rok
    > moze szybko wymnożyć sobie kwotę netto nie przez 12, ale przez 1,98
    > bo za 9 miesięcy płaci VAT, który zwiększa kwotę brutto...

    Przecież nie odliczasz VATu od dochodu tylko kwotę brutto za opłaty
    związane z dostępem do internetu w roku podatkowym - tutaj mówimy o 2005r.
    Okres wejścia w życie podatku VAT za usługi internetowe nie ma znaczenia.

    --
    Herbi
    07-02-2005 11:33:48

  • 10. Data: 2005-02-07 15:53:22