  • 11. Data: 2006-03-10 08:27:50
    Temat: Re: ulga nternetowa a legalność oprogramowania
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Chciałbym zoabczyć skan tego dokumentu, bo ktoś tu sobie równa wali w
    > druta, albo US, albo kolega. Bardziej stawiam na kolegę.

    Nie byłbym taki pewny. Pamiętacie jak na począku zeszłego roku US w TV
    odgrażały się, że faktury za internet drukowane z PDF ze strony dostawcy nie
    będą uznawane? To było ich widzimisię, bo jak ma wyglądać faktura i co ma na
    niej być decyduje ustawa a nie jakiś chory zakompleksiony urzędas. Więc nie
    zdziwiłbym się gdyby jakiś nadgorliwiec wymyślił taki farmazon ;-)))

  • 12. Data: 2006-03-10 11:24:37
    Od: "janbo" <j...@z...lodz.pl>

    > żeby skorzystać z tej ulgi nie potrzeba mieć komputera, a skąd dopiero
    > oprogramowanie :-)
    no nie byłbym taki pewien, bo niby co: gość funduje sobie internet a nie ma
    komputera????
    teoretycznie możliwe ale co zrobiłby wówczas US?

  • 13. Data: 2006-03-10 11:29:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@z...lodz.pl> napisal(a):

    > no nie byłbym taki pewien, bo niby co: gość funduje sobie internet a nie ma
    > komputera????

    Może ma lodówkę zamawiającą brakujące produkty przez Internet? :)

    > teoretycznie możliwe ale co zrobiłby wówczas US?

    Nic, bo ustawa nie mówi nic o komputerze.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 14. Data: 2006-03-10 11:32:45
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > gość funduje sobie internet a nie ma
    > komputera????
    > teoretycznie możliwe ale co zrobiłby wówczas US?

    Możesz mieć net bez kompa, co to kogo obchodzi? Idąc dalej takim tokiem
    rozumowania to US każe założyć rejestrator włączeń kompa :-). Bo komp może
    stać, ale nie być włączany :-).
    Poza tym internet może służyć do rozmów telefonicznych, np. przez IPFON.
    Wielu moich klientów korzysta z tej usługi i podziękowało pięknie
    "telekompromitacji SA" :-). Są także urządzenia do monitorowania pomieszczeń
    przez net ;-)

  • 15. Data: 2006-03-10 11:56:46
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Robert J. wklepał/a:

    > Nie. US nie jest od sprawdzania legalności programów :-)

    A jeżeli chcą sprawdzić twoje prawa do programu, dajmy na to Mała
    księgowość RP, aby sprawdzić czy to nie darowizna od której
    trzeba zapłacić podatek?

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 16. Data: 2006-03-10 12:22:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz mieć net bez kompa, co to kogo obchodzi? . Bo komp może
    > stać, ale nie być włączany :-).

    A nie , nie.
    W ustawie, jeśli mnie pamięć nie myli, jest mowa
    o odliczeniu wydatków z tytułu *użytkowania* sieci internet.
    Więc samo łącze czy też "stanie" kompa nie wystarczy.
    Trzeba użytkować - co wymusza jakieś urządzenie u podatnika.
    Chyba, że ktoś potrafi np zassać
    i przetworzyć dane bezpośrednio na obszary podkorowe
    bez pośrednictwa urządzeń.

  • 17. Data: 2006-03-10 12:23:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Mar 2006, metti wrote:

    > Szanowny/a Robert J. wklepał/a:

    > A jeżeli chcą sprawdzić twoje prawa do programu, dajmy na to Mała księgowość
    > RP, aby sprawdzić czy to nie darowizna od której trzeba zapłacić podatek?

    To odpowiadasz że sam program jest bezcenny i stanowi część
    gazety. A czy gazetę kupiłeś czy ci darowano i oświadczasz że
    mieści się w 1000 zł 5 letnim limicie to już nie wiem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-03-10 12:50:20
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > W ustawie, jeśli mnie pamięć nie myli, jest mowa
    > o odliczeniu wydatków z tytułu *użytkowania* sieci internet.
    > Więc samo łącze czy też "stanie" kompa nie wystarczy.

    powtarzam, żeby użytkowac internet nie potrzeba kompa

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2006-03-10 12:57:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości

    > powtarzam, żeby użytkowac internet nie potrzeba kompa

    A nikt nie mówi, że musi być komputer.
    Choćby ta wspomniana lodówka wystarczy.
    Ja tylko zwracam uwagę, że odliczenie samej
    opłaty -bez faktycznego użytkowania-
    może rodzić problemy.
    Ale trzeba umieć obronić sposób użytkowania.
    Samo patrzenie na kabel chyba nie wystarczy.

  • 20. Data: 2006-03-10 12:58:55
    Od: "janbo" <j...@z...lodz.pl>

    > Z reszta ja bym sie zapytal "jakiego oprogramowania?" jak mi wylicza
    > dokladnie co mam, to im bede pokazywal..

    no np. system operacyjny (niektórzy nie wiedzą co to jest a o linuxie w
    życiu nie słyszeli)