  • 11. Data: 2004-04-16 11:27:47
    Temat: Re: umowa cywilno-prawna czy faktura
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:
    [...]
    > Mały drobiazg, tycia róznica (coś jak między piernikim i wiatrakiem),
    > ale jej nieznajomość może Cię kiedyś kosztować krocie.
    >
    > Maddy

    Dzieki za dobre slowo, ale ...
    Nie myle tego tylko "zle zinterpretowalem problem".

    Wiec patrze sobie jeszcze raz na ta VAT-7 i...

    poz 54

    jest sprzedaz opodatkowana netto
    i sprzedaz ogolem netto...

    poz 55 ..
    no nie widze tu roznicy pomiedzy sprzeaza srodka trwalego i
    pozostala sprzedaza...

    Wiec jesli jest tu jakas pulapka, to jaka ?

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-04-16 13:40:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl> napisał w wiadomości

    > np. mam sprzedaż opodatkowana VAT i ponosze koszty z nimi zwiazane (np.
    za
    > energię elektryczną).
    > To np sprzedaż samochodu osobowego ze stawką zw. spowoduje, że ową f-rę
    za
    > energie elektr. naliczę proporcjonalnie? A co ma sprzedaz zw. samochodu
    do
    > kosztu za energię elektryczna???

    No jak to co ma?
    Przecież, żeby sprzedać ten samochód musiałaś
    ustalić jaki dokument wystawić :-)
    Robiłaś to z wykorzystaniem np dostępu do sieci,
    pewnie jeszcze trochę poguglałaś;
    do tego celu użyłaś komputera, który
    chyba nie był zasilany dynamem?
    A może robiłaś to wieczorem i było zapalone światło?
    Fakturę ręcznie pewnie wystawisz,
    bo jak na komputerze to znowu
    będzie problem z prądem.
    I pewnie jeszcze dzwoniłaś gdzieś w tej sprawie.
    Nie zapomnij o tym przy uwzględnianiu VAT z rachunku tel.

    :-)

  • 13. Data: 2004-04-16 15:56:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, izullka wrote:
    [...]
> [...]
    >+ energie elektr. naliczę proporcjonalnie? A co ma sprzedaz zw. samochodu do

    Już ci tłumaczyli. Trzeba przyznać że jeśli masz rzeczoną chłodnię
    która zżera nieproporcjonalnie więcej prądu niż "biuro i inne drobiazgi"
    to oczywiście można by *podzielić* rzeczony kwitek za prąd na dwie
    części: "dla chłodni" i "dla biura". Najlepiej na podstawie podlicznika :]
    Z góry zapowiadam: tak, jeśli chłodnia jest "proporcjonalna" (czyli
    przechowujesz VAT+"zw") to wypadałoby policzyć DWIE proporcje: sprawa
    niezgodności VAT-7 z ustawą była tu wałkowana razy kilka, a raz to
    nawet ktoś zeznał iż jego US zgodził się na dołączanie tabelki z rozpiską
    proporcji (kilku proporcji, dać mi tego co wycofał z polszczyzny
    "proporcyj" !!) właśnie w oparciu o argument że w przypadku spornym
    to ustawa powinna "być górą" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-04-19 08:03:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ > ujęte w EST przy sprzedaży zalicza się do dochodu z DG.
    >+ > Czyli wystawisz fakturę.
    >+
    >+ Generalnie tak - przy prywatnej działalności gospodarczej to 'gra', ale:
    >+
    >+ jak ma się do tego samochód prywatny przekazany przez wspólnika spółce
    >+ cywilnej - środek trwały i amortyzowany.
    >+ W dowodzie rejestracyjnym właścicielem jest wspólnik samodzielnie,

    No to:
    - albo jest to sytuacja dopuszczalna (a może być, bo kilka razy
    widziałem dyskusje w kontekście np. "samochód zarejestrowany tylko
    na jednego małżonka a wspólność majątkowa")
    - ALBO nie zostały dopełnione formalności.

    Jak dla mnie - "przekazanie do S.C" oznacza:
    - albo majątek S.C. został "podwyższony" (zmiana umowy, dopłata
    PCC wynikająca z podwyższenia... no i zgłosić do rejestracji !)
    - albo S.C. ów samochód KUPIŁA (...i zgłosić do rejestracji)
    - albo ... albo on nie jest własnością S.C.

    W tym trzecim wypadku wychodzi mi iż co prawda S.C. może amortyzować
    "nie swój" samochód, ale jednocześnie pozostali wspólnicy S.C. mają
    przychód z tytułu korzystania z czyjejś własnosci.
    Co prawda widziałem artykuł w RP w którym doradzca dziwił się takiej
    praktyce "podejścia" Urzędów Skarbowych, ale jak dla mnie wynika ona
    jasno i prosto z przepisów !

    >+ a nie
    >+ wspólnicy razem jak to miałoby miejsce, gdyby samochód był kupiony
    >+ bezpośrednio na spółkę.

    Moment.
    Masz samochód. Chcesz żeby był "na spółę z sąsiadem".
    Uważasz że nie trzeba NIC zrobić z DR ?
    Albo lepiej: sąsiad ma samochód. Kupujesz 50% udziału w samochodzie.
    I co, zgadzasz się żeby NIE BYĆ wpisanym do DR ?
    Jeśli tak może być - to OK.
    Ale jeśli tak NIE może być, to IMO spółka czegoś nie dopatrzyła !

    >+ Faktura sprzedaży wystawiona przez spółkę powinna być podstawą dla
    >+ kupującego do przerejestrowania samochodu w wydziale komunikacji - ale IMO
    >+ to nie przejdzie - kto inny widnieje w dowodzie rejestracyjnym, kto inny
    >+ jest podmiotem sprzedaży na fakturze.

    Patrz wyżej.
    Czy jak właścicielem samochodu kupionego z dorobku wspólnego małżonków
    jest (z mocy prawa) małżeństwo a wpisany jest tylko jeden małżonek, to
    taka sprzedaż "przejdzie" czy nie ? - zeznaję że NIE WIEM jak ma być
    (pamiętam tylko iż widziałem dyskusje, chyba na .prawo !).
    Jeśli NIE PRZEJDZIE - to trzeba ZAŁATWIĆ FORMALNOŚCI...

    >+ Ja powyższy przepis pdof interpretuję następujaco:
    >+ zaliczamy do dochodu z DG, czyli umowa cywilno prawna sprzedaży samochodu +

    To odpowiedz na proste pytanie: kto figuruje jako sprzedający i czy
    należy się PCC (patrz flame na jakie załapałem się niedawno :))

    >+ dopiero po tym w oparciu o kwotę sprzedaży z umowy księgujemy dochód/stratę
    >+ na sprzedaży środka trwałego.

    Dowodem księgowym jest RACHUNEK lub FAKTURA a nie UMOWA - podtrzymuję !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)