  • 21. Data: 2009-03-27 14:36:11
    Temat: Re: umowa kupna sprzedaży firma i osoba prywatna
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
    > Myślę, że w tym przypadku nie ma potrzeby być aż tak drobiazgowym :)

    W tym przypadku może i nie, ale zagrożenie nadpłaceniem nienależnego PCC
    istnieje ;-)

    Piotrek

  • 22. Data: 2009-03-27 14:36:23
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A z czego wysuwasz wniosek, że wystarczy być podatnikiem VAT, aby nie
    > płacić PCC?

    Nie podlegają PCC:
    1) czynności cywilnoprawne jeśli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej
    czynności jest:
    a) opodatkowana podatkiem od towarów i usług,

    Zrozumiałem, że "strona opodatkowana podatkiem od towarów i usług" to coś
    innego niż "transakcja opodatkowana podatkiem od towarów i usług".
    Ale fakt - już widzę błąd w interpretacji :)

  • 23. Data: 2009-03-28 18:30:17
    Od: gp <l...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Umowę - nie.
    > Skutki umowy (PCC) - niekiedy tak. Deklaracją :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Nadal nie za wiele wiem.

    Kupiłem urządzenie za 2,5 tys. zł od osoby prywatnej, jakiś człowiek z
    allegro. Odebrałem towar i wszystko ok. Urządzenie jest mi potrzebne do
    działalności gospodarczej.

    Prowadzę KPiR i jestem vatowcem.
    Czy nie wystarczy po prostu dowodem wewnętrznym wpisać to jako koszt?
    Pomijam Vat, bo tutaj nie mogę oczywiście niczego odliczyć.
    Ale chodzi mi zaksięgowanie w księdze jako koszt.

    Czy z czymś tak prostym mam jeszcze coś robić?

  • 24. Data: 2009-03-28 18:48:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    gp wrote:

> [...]
    > Ale chodzi mi zaksięgowanie w księdze jako koszt.
    >
    > Czy z czymś tak prostym mam jeszcze coś robić?

    W tym przypadku w ciągu 14 dni od zakupu musisz złożyć deklarację PCC-3
    oraz zapłacić podatek.

    Dowodu wewnętrznego nie możesz wystawić, ponieważ jest ściśle określony
    katalog zdarzeń dla których możesz wystawić dowód wewnętrzny.

    Najlepiej gdybyś miał rachunek od sprzedającego.
    Jeśli nie masz rachunku to może Cię czekać "kopanie się z koniem" w
    kwestii uznania tego kosztu.

    Jednak dobra wiadomość jest taka, że sądy stają po stronie podatników.
    Click --> http://tinyurl.com/kopanie-sie-z-koniem

    Piotrek

  • 25. Data: 2009-03-28 18:53:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Jeśli nie masz rachunku to może Cię czekać "kopanie się z koniem" w
    > kwestii uznania tego kosztu.

    Zakładam, że jeśli nie masz rachunku to przynajmniej płaciłeś przelewem.
    Jeśli natomiast płaciłeś gotówką to raczej zapomnij o koszcie.

    Piotrek

  • 26. Data: 2009-03-28 20:46:13
    Od: "mereko" <b...@m...pl>

    > Zakładam, że jeśli nie masz rachunku to przynajmniej płaciłeś przelewem.
    > Jeśli natomiast płaciłeś gotówką to raczej zapomnij o koszcie.
    > Piotrek

    mozesz laskawie pokazac przepis ktory mowi ze za koszt mozna uznac tylko
    umowe ktora byla oplacona przelewem?

    osobiscie robie tak: spisuje umowe sprzedazy z tzw osoba prywatna jak ktos
    tu napisal, na dole umowy mam dodatkowa rubryke w ktorej sprzedajacy kwituje
    odbior gotowki oraz kolejna w ktorej ja kwituje odbior przedmiotu. Nastepnie
    przelewam PCC do US, wysylam druk pcc i tyle

    mereko

  • 27. Data: 2009-03-28 21:56:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mereko wrote:

    > mozesz laskawie pokazac przepis ktory mowi ze za koszt mozna uznac
    > tylko umowe ktora byla oplacona przelewem?

    Nie wiem na podstawie czego wyciągnąłeś taki wniosek?
    Chodzi o sytuację, kiedy nawet nie masz umowy ani rachunku.

> [...]
    > sprzedajacy kwituje odbior gotowki oraz kolejna w ktorej ja kwituje
    > odbior przedmiotu. Nastepnie przelewam PCC do US, wysylam druk pcc i

    Ale masz umowę z rachunkiem, więc i kwestia dokumentu
    zakupu jest jasna i jest dowód poniesienia wydatku.

    A gdybyś nie miał umowy i zapłacił gotówką,
    to jakie masz argumenty - masz tylko wydruk z aukcji.
    Wolałbym mimo wszystko mieć coś jeszcze dodatkowo,
    nawet jeśli nie ma na to przepisu, bo brak jest podstawowego
    wymaganego dokumentu (umowy)

  • 28. Data: 2009-03-28 21:59:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > brak jest podstawowego
    > wymaganego dokumentu (umowy)

    ...rachunku.

  • 29. Data: 2009-03-28 23:25:20
    Temat: Re: umowa kupna sprzeda?y firma i osoba prywatna
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mereko wrote:

    > mozesz laskawie pokazac przepis ktory mowi ze za koszt mozna uznac tylko
    > umowe ktora byla oplacona przelewem?

    Cef już Ci odpowiedział.

    Piotrek