  • 1. Data: 2003-06-17 14:09:05
    Temat: umowa o dzieło a zawieszona działalność
    Od: Piotr Smyrak <p...@e...org.pl>

    Witam,

    Jedno pytanie. Czy mając zawieszoną pozarolniczą działalność
    gospodarczą osoby fizycznej mogę podpisać umowę o dzieło? Dzięki za
    odpowiedzi.

    pozdrawiam,
    ---
    Piotr Smyrak,
    piotr.smyrak.eko.org.pl

  • 2. Data: 2003-06-17 14:16:34
    Temat: Re: umowa o dzieło a zawieszona działalność
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > Jedno pytanie. Czy mając zawieszoną pozarolniczą działalność
    > gospodarczą osoby fizycznej mogę podpisać umowę o dzieło? Dzięki za
    > odpowiedzi.

    Jako Wykonawca, z inną firmą (osobą fiz. prowadzącą DG, osobą prawną, jednostką
    organizac. nie pos. osobow. prawnej) - czemu nie ?

  • 3. Data: 2003-06-17 14:23:54
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > Jedno pytanie. Czy mając zawieszoną pozarolniczą działalność
    > gospodarczą osoby fizycznej mogę podpisać umowę o dzieło?

    No ewentualnie jako Zamawiąjący, również z "firmą".

  • 4. Data: 2003-06-17 14:27:06
    Od: Piotr Smyrak <p...@e...org.pl>

    W liście otrzymanym 17 Jun 2003 16:16:34 +0200 od
    n...@s...strefa.pl (SDD) :

    No właśnie, wg US podobno nie, bo chce mnie za to ścigać.

    ---
    Piotr Smyrak,
    piotr.smyrak.eko.org.pl

  • 5. Data: 2003-06-17 21:27:43
    Temat: Re[2]: umowa o dzieło a zawieszona działalność
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    PS> No właśnie, wg US podobno nie, bo chce mnie za to ścigać.

    PS> ---
    PS> Piotr Smyrak,
    PS> piotr.smyrak.eko.org.pl

    A podali jakies przyczyny i podstawe prawna?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 6. Data: 2003-06-17 21:52:15
    Temat: Re: Re[2]: umowa o dzieło a zawieszona działalność
    Od: Piotr Smyrak <p...@e...org.pl>

    Kłaniam się,

    W liście otrzymanym 17 Jun 2003 23:27:43 +0200 od k...@r...pl
    (Krzysztof A. Ziembik) :

    > A podali jakies przyczyny i podstawe prawna?

    W profilu działalności miałem wpisane m. in. "usługi komputerowe" i US
    interpretuje to w ten sposób, że _wszystko_ co wykonałem na komputerze
    jest usługą komputerową, w związku z czym zazębia się z profilem mojej
    działalności i nie mogę tego rozliczyć jako umowy autorskiej o dzieło.

    Próbowałem tłumaczyć, że w takiej sytuacji jako usługę komputerową
    należałoby kwalifokować współczesną architekturę, księgowość prowadzoną
    elektronicznie itd. W dzisiejszym świecie niewiele jest zaawansowanych
    zajęć czy zawodów, w których nie wykorzystuje się komputera. W
    odpowiedzi usłyszałem: "Taka jest nasza interpretacja".

    ---
    Piotr Smyrak,
    piotr.smyrak.eko.org.pl

  • 7. Data: 2003-06-17 22:02:17
    Od: "lubella" <l...@p...fm>

    A z ciekawości - jaką karę zaproponowali ???

    L.

  • 8. Data: 2003-06-17 22:47:56
    Od: Piotr Smyrak <p...@e...org.pl>

    W liście otrzymanym Wed, 18 Jun 2003 00:02:17 +0200 od "lubella"
    <l...@p...fm> :

    > A z ciekawości - jaką karę zaproponowali ???

    Ponowne rozliczenie w ramach działalności z wniesieniem "zaległego" VAT
    i podatku dochodowego (oczywiście bez uwzględnienia 50% kosztów
    uzyskania). W zalezności od scenariusza od 4 do 10 tysięcy do zapłaty.

    ---
    Piotr Smyrak,
    piotr.smyrak.eko.org.pl

  • 9. Data: 2003-06-18 10:19:10
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > i podatku dochodowego (oczywiście bez uwzględnienia 50% kosztów
    > uzyskania). W zalezności od scenariusza od 4 do 10 tysięcy do zapłaty.

    To pozostaje tylko NSA - raczej wygrana sprawa (o ile Zamawiajacym byla osoba
    fizyyczna prowadzaca DG, osoba prawna, lub jednostka organizacyjna nie posiadajaca
    osobowosci prawnej) zas dzielo wykonales osobiscie.

  • 10. Data: 2003-06-18 14:06:13
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 18 czerwca 2003 o godzinie (12:19:10) napisano:

    Najpierw do Izby skarbowej.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl