  • 1. Data: 2005-01-20 11:32:06
    Temat: umowa o prace i dzialanosc gospodarcza (podatek liniowy 19%)
    Od: Michal Ulewicz <m...@e...pl>

    Witam

    Jestem zatrudniony na umowe o prace i place podatki wg progow
    19%,30%,... Rownolegle prowadze dzialalnosc gospodarcza (osoba fizyczna)
    i mam zamiar wybrac podatek liniowy 19% jako forme opodatkowania.
    Moje pytania:
    1) w jaki sposob rozliczam sie na picie rocznym (oddzielnie firma i
    oddzielne umowa o prace czy jakos lacznie)?
    2) jakie formularze rozliczenia rocznego wypelniam (do tej pory
    wypelnialem PIT36)
    3) co dzieje sie z kwota wolna od podatku (2790 w 2004 roku) - czy ona
    obowiazuje czy juz nie?

    Pozdrawiam

    M.

  • 2. Data: 2005-01-21 01:55:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005, Michal Ulewicz wrote:

> [...]
    > + Rownolegle prowadze dzialalnosc gospodarcza (osoba fizyczna) i mam zamiar

    ...20.I. o godzinie 12. No tak, "masz zamiar" :)

    > + wybrac podatek liniowy 19% jako forme opodatkowania.
    > + Moje pytania:
    > + 1) w jaki sposob rozliczam sie na picie rocznym (oddzielnie firma i oddzielne
    > + umowa o prace czy jakos lacznie)?

    ...inaczej niż oddzielnie IMHO się nie da :)

    > + 3) co dzieje sie z kwota wolna od podatku (2790 w 2004 roku) - czy ona
    > + obowiazuje czy juz nie?

    Jest "w skali" ? - no to jest :) (w "skali", nie w 19%).
    "Kwoty wolnej" nie ma - jest "niepobierany podatek" czy jak mu tam, tak
    dla porządku (pokaż mi w ustawie zapis o tych 2790 zł !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)