  • 1. Data: 2006-11-01 08:20:43
    Temat: urząd skarbowy - wybór
    Od: "john" <t...@g...pl>

    Czy mam prawo wybrać sobie dowolny urząd skarbowy?
    Czy też jestem zobowiązany przynależeć do tego z mojego miejsca
    zameldowania, jeśli nie to jaka jest procedura przejscia i czym ona
    skutkuje?

  • 2. Data: 2006-11-01 13:51:29
    Temat: Re: urząd skarbowy - wybór
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    john wrote:
    > Czy mam prawo wybrać sobie dowolny urząd skarbowy?

    Nie.

    > Czy też jestem zobowiązany przynależeć do tego z mojego miejsca
    > zameldowania,

    Nie zameldowania a zamieszkania. Nie przynależeć, a mieć go jako urząd
    właściwy. Ale zasadniczo tak.

    > jeśli nie to jaka jest procedura przejscia i czym ona
    > skutkuje?

    Składasz NIP-x (zwykle x=3) w nowym urzędzie podając nowy adres
    zamieszkania.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-11-01 16:08:07
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "john" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy też jestem zobowiązany przynależeć do tego z mojego miejsca
    > zameldowania, jeśli nie to jaka jest procedura przejscia i czym

    W praktyce tak, wystarczy że zadeklarujesz odpowiedni adres
    zamieszkania, składając w wybranym urzędzie NIP-3.

    marekz

  • 4. Data: 2006-11-02 00:08:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Nov 2006, john wrote:

    > Czy mam prawo wybrać sobie dowolny urząd skarbowy?
    > Czy też jestem zobowiązany przynależeć do tego z mojego miejsca
    > zameldowania,

    Uściślę: zależy od podatku.
    Dla różnych podatków i różnych zdarzeń właściwy bywa różny
    urząd. Bywa że ktoś dochodowy płaci w jednym US, VAT
    w innym a PCC od zakupu lub sprzedaży nieruchomości jeśli
    gdzie indziej.

    pzdr, Gotfryd