  • 1. Data: 2009-12-21 20:19:20
    Temat: vat od paliwa i zakupu (musi byc VAT-1)?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    problem generalny odliczanie vatu od
    1) zakupu
    2) paliwa

    !!!Pytanie:!!!
    jak to jest, ze przed 2004 ludziska mieli w zwyklych osobowkach
    "kratki" i odliczali vat od zakupu i paliwa a dzis (gdy zmiesiono
    przepisy ograniczajace to) potrzeba wpisu VAT-1 (wersje pickupy itp
    pominmy) co oznacza w praktyce, ze musza byc tylko przednie fotele w
    aucie

    Kupno auta uzywanego od polskiej firmy:
    czy cos poza nieszczesnym wpisem VAT-1 ma byc w papierach takiego
    auta? Czy mam dodstac samo to zaswiadczenie VAT-1 (jezeli auto mialo
    "domontowywana" kratke a nie fanryczna) albo jakas extra-homologacje
    (jak od nowosci bylo zakratkowane) i gonic z tym papierem do US?

    kupno auta "osobowego" sprowadzonego i niezarejestrowane w PL od
    handlarza.
    Auto ma fabryczna homologacje na ciezarowe, nie ma kratki (takich
    ogloszen jest troche)
    Jak sie dowiedzialem by byl wpis VAT-1 musi bys kratka (mimo ze w
    kraju pochodzenia jej nie bylo) + w ori papierach adnotacja o
    ciezarowosci
    - moge pojsc na przeglad do okregowej stacji, do wydzialu komunikacji
    i nastepnie znowu do diagnosty juz z kratka i faktura za zamontowanie
    kratki na przeglad homologacyjny i znowu do WK by wydajac staly dowod
    rejestracyjny dodali magiczne VAT-1?.. lub wersja sprytniejsza...
    montuje kratke w garazu i jade na ten 1wszy przeglad juz z kratka "co
    przeciez juz byla" i dzieki temu omijam koniecznosc faktury vat na
    montaz kratki - to rada diagnosty tylko wpsominal o tym, ze na
    papierze homolog.(jak sadze to papier na podstawie ktorego wpisuja
    VAT-1) bylby ori numer rejestracyjny wiec po sam papier (jak dobrze
    zrozumialem udalbym sie dopiero majac tymczasowy dowod rej.
    Czy zakladajac ze kupuje od handlarza a nie autohandlu (czyli mam
    fakture vat z 22%) to bede mogl odzyskac caly ten vat jak przebrne
    przez to VAT-1?
    Rozpocznam DG jako platnik vatu wiec probuje zglebis temat
    Pozdrawiam i dziekuje,
    Przemek

  • 2. Data: 2009-12-21 22:51:49
    Temat: Re: vat od paliwa i zakupu (musi byc VAT-1)?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > jak to jest, ze przed 2004 ludziska mieli w zwyklych osobowkach
    > "kratki" i odliczali vat od zakupu i paliwa a dzis (gdy zmiesiono
    > przepisy ograniczajace to) potrzeba wpisu VAT-1

    Potrzeba?

    > Czy zakladajac ze kupuje od handlarza a nie autohandlu (czyli mam
    > fakture vat z 22%) to bede mogl odzyskac caly ten vat jak przebrne
    > przez to VAT-1?

    Handlarz tylko mówi, ze daje normalna fakture VAT, a dostaniesz
    pewnie fakture VAT marza, z której nic nie odliczysz.

  • 3. Data: 2009-12-22 11:19:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Dec 2009, Przemek wrote:

    > !!!Pytanie:!!!
    > jak to jest, ze przed 2004 ludziska mieli w zwyklych osobowkach
    > "kratki" i odliczali vat od zakupu i paliwa a dzis (gdy zmiesiono
    > przepisy ograniczajace to)

    Przepisy przed 2004 były bardziej restrykcyjne.
    Tylko były nieprzestrzegane :)
    Pic polega na tym, że USy wydały ileś tam interpretacji opartych
    o dokumenty *rejestracyjne*, podczas gdy "suchy przepis" zawierał
    słowo "homologacja".
    Ponieważ groziło to ćwierć milionem procesów :> MF wydał dyspozycję
    nakazującą "w zaufaniu do interpretacji" nie wszczynać postępowań
    o zwroty odliczonego VATu.
    A później nastąpiła kołomyja z kolejnymi zmianami warunków dających
    prawa do odliczania.

    pzdr, Gotfryd