  • 11. Data: 2003-11-04 11:50:20
    Temat: Re: wyciag z banku z bledami jako dokument ksiegowy
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nomail.com.pl> napisał w wiadomości
    news:bo7v2f$p14$1@news.onet.pl...
> [...]
    > za

    > sprzedaje "uslugi" np. projektowanie stron, zaplata jest w 100%
    > na konto, zarowno od os fiz jak i firm. A co jezeli tylko jeden klient
    > zaplaci mi 1 zl w gotowce a reszta na konto. Czy do obrotu
    > z os. fizycznymi liczy sie wszystkie obroty czy tylko gotowkowe,
    > bo wydawalo mi sie ze wszystkie, ale nie czytalem rozporzadzen :D
    > Jezeli wobec tego bede potrzebowal kasy fiskalnej, to ona
    > bedzie sluzyla jako przycisk do papieru, bo w skali roku
    > sprzedam tylko 1 klientowi cos za gotowke, reszta jest na faktury

    Jeśli os.fizyczna zapłaci Ci gotówką / kartą płatniczą / przekazem pocztowym
    itp. choćby 1 złotówkę rocznie, to masz to (i tylko to) obowiązek
    zaewidencjonować kasą fiskalną - chyba, że znajdujesz się poniżej limitu
    kwotowego określonego w rozporządzeniu. I masz rację - do tego limitu
    wliczas się CAŁĄ sprzedaż osobom fizycznym - także tę przychodzącą na konto
    bankowe.

    Pzdr,
    BaLab

  • 12. Data: 2003-11-05 16:40:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, WAM wrote:

> [...]
    >+ > to masz to (i tylko to) obowiązek [...]
    >+ O super, dziekuje. wlasnie o to mi chodzilo czy wlicza sie cala sprzedaz :)

    A co ci szkodzi skorzystać z *innego* "zwolnienia od kasy" ?
    Zaraz podejmę polemikę z BaLabem, tylko w innym miejscu wątku
    żeby było co cytować :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-11-06 07:04:35
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    "BaLab" napisał

> [...]
    > bankowe.
    O super, dziekuje. wlasnie o to mi chodzilo czy wlicza sie cala sprzedaz :)

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl

  • 14. Data: 2003-11-06 10:08:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Najpierw OT - standardowo przepraszam że "zegarek mi stał" :]
    i poprzednie dzisiejsze posty "wyszły wczoraj" :[

    Ad rem:

    On Tue, 4 Nov 2003, BaLab wrote:
    [...]
> [...]
    >+ spoko. Ale uwaga! - nie daj Boże otrzymać choćby 1 zł od osoby fizycznej za

    Czekaj no. Nie wykluczam że coś źle przeczytałem, ale tak coś
    podejrzewam "syndrom trawniczka"[1] :), co w tłumaczeniu
    na polski znaczy że po przeczytaniu par. 2 uznałeś że
    starczy i możesz iść spać :)

    Jak na mój gust, to przypadek o którym piszesz powoduje co
    najwyżej "wylot" z *któregoś* zwolnienia "od posiadania kasy".
    Ale zwolnień jest *kilka*.
    I jak na mój gust - to w przypadku o którym piszesz (cała
    jedna złotówka za pomocą przekazu) dość trudno złamać
    inny zapis który jest w rozporządzeniu.

    rozp.MF z 23 grudnia 2002r:
    +++++
    § 2.
    Zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:
    1) do dnia 31 grudnia 2004 r - czynnoœci wymienione
    w załšczniku nr 1 do rozporzšdzenia;
    -----

    Nie mam wątpliwości: z *tego* przepisy w rzeczonym przypadku
    nastąpi "wylot".
    Jedziemy dalej:
    +++++
    § 3.
    1. Do dnia 31 grudnia 2004 r. zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:
    1) podatników sprzedajšcych towary lub usługi wymienione
    w poz. 1 - 46 załšcznika nr 1 do rozporzšdzenia, jeżeli w poprzednim
    roku podatkowym udział obrotów ze sprzedaży tych towarów lub usług
    w obrotach ogółem podatnika z tytułu działalnoœci wymienionej
    w art. 29 ust. 1 ustawy, był większy niż 70%;
    ----

    W tym momencie pytaniem jest czy pytający jest "nowym" prowadzącym
    DG, albo inaczej ujmując: czy miał w zeszłym roku przychody z VAT.
    Tego nie wiemy, bo nie był łaskaw napisać (piętnuję !), ale
    nie upoważnia nas jeszcze do wyciągania wniosku że *jest* "nowy"
    i par. 3 go *nie* chroni.
    Pasuje ? ;)

    A teraz zakładamy że jest "nowy" i jedziemy dalej:
    +++++
    3. Zwalnia się,nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2004r.,
    również podatników rozpoczynajšcych w roku podatkowym wykonywanie
    czynnoœci, o których mowa w art. 2 ustawy, jeżeli będš
    oni wykonywali czynnoœci wymienione w pozycji 1-46 załšcznika
    nr 1 do rozporzšdzenia a przewidywany przez podatnika udział
    obrotów ze sprzedaży tych towarów i usług w obrotach
    ogółem podatnika z tytułu działalnoœci okreœlonej
    w art. 29 ust. 1 ustawy uzyskanych do końca roku,
    w którym rozpoczęto wykonywanie czynnoœci, o których
    mowa w art.2 ustawy - będzie wyższy niż 70%.
    ------

    SUMMARY:

    No i teraz, po dobroci, wyłóż mi jak za pomocą 1 zł
    "wpłaty własnej" przekroczyć *jednocześnie* 30%
    limitu 20 kzł który na podstawie *jeszcze innego*
    paragrafu zwalnia "z kasy" ?
    Bo z mojej arytmetyki mi nijak nie wychodzi, znaczy:
    wychodzi że się nie da ;>

    Zeznaję że kiedyś (na .prawo) Jola (nie wiem czy
    księgowa jakaś czy co) spowodowała panikę oświadczając
    że "wszyscy zaczynający DG to muszą mieć kasę przy
    sprzedaży OF" (albo jakoś tak), to i rzeczone
    rozporządzenie wraz z załącznikiem wtedy całe
    przeczytałem :)

    >+ Pzdr,
    >+ BaLab

    wzjm, Gotfryd :)
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    [1] Zjawisko wybiórczego czytania przepisów zostało kiedyś
    zaaplikowane na .samochody w sposób następujący:
    - w KD jest definicja drogi.
    - z definicji drogi wynika że trawnik drogą nie jest
    - znaczy, za parkowanie na trawniki nie mogę dostać
    mandatu, bo *KD tego nie obejmuje* !
    Sposób podejścia oparty o zasadę "jak jestem kierowcą
    to obowiązuje mnie TYLKO KD" :> wzburzył mnie :) tak że
    nie tylko spytałem czy wobec tego kierowca może kląć,
    zabijać i kraść - byleby przy tym KD nie łamał - ale
    również spamiętałem ową wypowiedź :)
    A wałkowane rozporządzenie ma całych 12 paragrafów... :)