  • 1. Data: 2003-11-02 23:42:53
    Temat: Re: zakup części do pojazdu a kilometrówka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Maddy napisał:
    >+
    >+ > Użytkownik Maciek Bartnik napisał:
    [...]
    >+ >> wynikającej z kilometrówki, ale jak się to księguje?
    [...]
    >+ Ups, za szybko przeczytałam.

    Chyba ze dwa razy ;)
    Bo on nie pytał "czy", pytał "jak" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (słaby samochodolog to i będzie cicho siedział w tym temacie)

  • 2. Data: 2003-11-03 17:57:10
    Temat: zakup części do pojazdu a kilometrówka
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!

    W googlach wynalazłem, że można odliczać VAT od zakupionych części do
    samochodu osobowego użytkowanego w firmie niezależnie od kwoty
    wynikającej z kilometrówki, ale jak się to księguje?
    Do tej pory robiłem dokument, na którym wymieniałem wszystkie faktury na
    paliwo w kworach brutto, poniżej wpisywałem kwotę jaka wynikała mi z
    kilometrówki i ten dokument wpisywałem do KPiR jako "eksploatacja
    samochodu". Teraz nadszedł moment gdy muszę zaksięgować także części.
    Czy mam sporządzić taki sam dokument, tylko oprócz paliwa wpisać też
    wartość netto zakupionych części i wpisać dokument do KPiR, a oprócz
    tego faktury na części wpisać do rejestru zakupów VAT? Czy może
    wszystkie faktury na części mam wpisać do KPiR, tylko w którą kolumnę,
    skoro nie mogę potraktować ich jako koszt?

    Maciek

  • 3. Data: 2003-11-03 18:54:21
    Od: "Piotrek" <d...@p...onet.pl>

    Jeśli auto nie jest wprowadzone do ewidencji środków trwałych, a tak wynika
    z tego co napisałeś gdyż prowadzisz "kilometrówkę", to faktury na części do
    samochodu musisz w niej rozpisać podobnie jak paliwo. Mozliwość odliczenia
    VAT od części samochodowych, napraw auta, itp. można tylko odliczyć w
    przypadku zakwalifikowania auto do śroków trwałych.
    Pozdrawiam, Dorota.

  • 4. Data: 2003-11-03 18:57:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > samochodu osobowego użytkowanego w firmie niezależnie od kwoty
    > wynikającej z kilometrówki, ale jak się to księguje?

    Nie możesz uznac za koszt wydatków na samochód osobowy niewprowadzony do
    EŚT ponad limit kilometrówki, nie ma wyjątku dla żądnych wydatków,
    wszystkie sie wpisuje do ewidencji przebiegu pojazdu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-11-03 19:20:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > samochodu musisz w niej rozpisać podobnie jak paliwo. Mozliwość odliczenia
    > VAT od części samochodowych, napraw auta, itp. można tylko odliczyć w
    > przypadku zakwalifikowania auto do śroków trwałych.

    Bzura na resorach.

    Odliczenie VATu od wydatków jest niezależne od tego czy to ŚT czy nie, o
    ile tylko wydatek stanowi koszt uzyskania przychodu, z zastrzeżeniem
    art. 25 ust.2 pkt 3 ustawy o PTU.

    Ja rozumie, ustawy trudne sa, ale jak sie ich nie czytało to po co sie
    odzywać?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-11-03 19:22:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Nie możesz uznac za koszt wydatków na samochód osobowy niewprowadzony do
    > EŚT ponad limit kilometrówki, nie ma wyjątku dla żądnych wydatków,
    > wszystkie sie wpisuje do ewidencji przebiegu pojazdu.

    Ups, za szybko przeczytałam.
    Oczywiście możesz odliczac cały VAT od wszytkiego co nie jest paliwem
    (bo sam zakup samochodu w gre nie wchodzi) bez względu na kilometrówkę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-11-04 10:26:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >
    > [...]
    >

    > Chyba ze dwa razy ;)
    > Bo on nie pytał "czy", pytał "jak" :)

    Tak, widze. sorry.
    Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to że sie przeprowadzam i mam
    mętlik w głowie.
    Biuro przeprowadzam, żeby nie było i od dwóch nocy sni mi sie że
    pogubiłam dokumenty.
    Za godzine przywozą mi ostatnie meble, rozkładam to co jest w tych
    strasznych kartonach i jestem u siebie, ufff...

    A wracając do tematu "jak".
    W ewidencje przebiegu wpisuje sie kwoty z faktur brutto jeżeli nie mamy
    prawa do odliczenia VAT i kwoty netto z faktur z których mamy takie prawo.
    Te drugie wpisujemy też rownelegle do rejestru zakupów VAT gdzie
    wykazujemy VAT do doliczenia.

    HINT: KPiR nie musi byc, a często wcale ne jest, zgodna z rejestrami
    VAT. Jest cała góra przypadku gdy dokonujemy zapisu tylko w jednym z
    tych dwóch rejestrów np. koszty bez VATu tylko w KPiR, zakup środków
    trwałych na FV (o ile to nie sam. osobowy), tylko w rejestrze VAT bo w
    KPiR zapisujemy amortyzację.

    Maddy skołowana (zkołowana???)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-11-04 10:35:36
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    witam

    korzystajac z okazji zapytam
    Tyle co zalozylem DG, mam swoj samochod ktorego jestem włascicielem ,
    wpolwascicielem jest moj ojciec (ubezpieczenie)
    Nie jest on wpisany do EŚT.
    Co moge odliczac i jak ?

    Pzdr
    Mirek
    PS. Jestem w tym zielony wiec prosze o lagodny wymiar kary

  • 9. Data: 2003-11-05 08:31:32
    Od: "radarek" <dbuba@NOSPAM@softsystem.pl>

    > Tyle co zalozylem DG, mam swoj samochod ktorego jestem włascicielem ,
    > wpolwascicielem jest moj ojciec (ubezpieczenie)
    > Nie jest on wpisany do EŚT.
    > Co moge odliczac i jak ?

    Nie ma roznicy czy jestes wspolwlascicielem, czy jedynym wlascicielem w
    przypadku gdy samochod nie jest ST.
    Prowadzisz kilometrowke, gdzie wpisujesz wszelkie wydatki zwiazane z
    eksploatacja samochodu.
    Maddy napisala, gdzie i jak to sie wpisuje.

    Darek