  • 1. Data: 2003-11-03 01:53:17
    Temat: Re: wyciag z banku z bledami jako dokument ksiegowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, Indiana wrote:

    >+ > czy wydruk wyciagu z konta zawierajacy przypadkowe bledy jest uznawany za
    >+ > dowod ksiegowy czy w takim wypadku musze kupic kase fiskalna?
    >+
    >+ Fiskalna w zależności od obrotu w danym roku z osobami fizycznymi, 20 tyś -
    >+ jeżeli to pierwszy rok działalności, i 40 tyś - jeżeli lata kolejne - jak by
    >+ coś poknocił proszę o sprostowanie grupowiczów !

    Oczywiście, już się robi.
    Przyjmowanie zapłaty "wyłącznie przelewami na konto bankowe"
    zwalnia z kasy. Bez względu na obrót.
    Znaczy: niepotrzebnie jakieś kwoty mieszasz ;) !

    >+ > dodam ze blankiety przelewow do paczek za pobraniem wypelniam
    >+ > na komp. a konto jest w mBanku.
    >+ > srednio co 2-gi przelew ma bledy w min. 1 polu, co 10-ty w kilku.
    >+
    >+ A jakie to ma znaczenie pod względem księgowym???

    ?
    Pod względem *kasy* (konieczności nabycia, fiskalnej) ma znaczenie
    i tyle :] Zajrzyj do rozporządzenia i spróbuj zlokalizować cytaty
    o "przyjmowaniu przelewem".

    >+ Do tych paczek w końcu coś dodajesz, fakturę, paragon???
    >+ Fakturę księgujesz z danych na niej zawartych, a paragony zbiorczo
    >+ sprzedarzą dzienną, bez podawania kto to kupił,

    Widzę że jesteś zwolennikiem kupowania (i płacenia za konserwację :>)
    kasy za wszelką cenę. Na zdrowie :) Ale nie namawiaj innych ;)

    >+ nawet jeżeli posiadasz pełne dane osobowe klienta.

    ...tia...

    [...]
    >+ > przez OCRa do tego bez polskiej czcionki :( (zamiast ąężźł mam "?")
    >+
    >+ Nie wiem czego to przyczyna, ale faktycznie mam podobne wyciągi z PKO BP
    >+ i się nie przejmuję. Ważne że kwoty grają ze stanem faktycznym.

    Jak księgujesz memoriałowo i masz kasę to nikogo nie obchodzi
    jak ci płacą klienci "fizyczni". A jak nie... to jak wyżej !

    Domino:
    Zeznaję że nie mam pojęcia czy owe błędy mają jakiekolwiek
    znaczenie. W przepisach literalnie zapisano że warunkiem jest
    "przyjmowanie przelewem" - no to przyjmujesz. Dleczego miałbyś
    odpowiadać za błędy banku "jeśli przepis nie stanowi inaczej" ?
    Oczywiście niniejszy tekst nie znaczy że US nie będzie się
    czepiał. Ale... ale SN zawsze opiniuje że "truizmem jest iż
    pierwszeństwo ma wykładnia językowa..." :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-03 23:23:11
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

    czy wydruk wyciagu z konta zawierajacy przypadkowe bledy jest uznawany za
    dowod ksiegowy czy w takim wypadku musze kupic kase fiskalna? dodam ze
    blankiety przelewow do paczek za pobraniem wypelniam na komp. a konto jest w
    mBanku. srednio co 2-gi przelew ma bledy w min. 1 polu, co 10-ty w kilku.
    Czy to normalka w tym banku? Wyglada to tak jakby druczki byly puszczane
    przez OCRa do tego bez polskiej czcionki :( (zamiast ąężźł mam "?")

  • 4. Data: 2003-11-04 00:49:59
    Od: "Indiana" <z...@k...com.pl>

> [...]

    Do tych paczek w końcu coś dodajesz, fakturę, paragon???
    Fakturę księgujesz z danych na niej zawartych, a paragony zbiorczo
    sprzedarzą dzienną, bez podawania kto to kupił, nawet jeżeli posiadasz pełne
    dane osobowe klienta.

    > Czy to normalka w tym banku?

    Nie tylko w tym banku ale i w innych też, Inteligo nie jest pod tym względem
    lepsze :-)

  • 3. Data: 2003-11-04 00:49:59
    Od: "Indiana" <z...@k...com.pl>

  • 5. Data: 2003-11-04 00:57:36
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

> [...]
    by
    > coś poknocił proszę o sprostowanie grupowiczów !

    nie chodzi o obrot. jezeli wyciagi bankowe sie nie nadadza jako dowod,
    pozostaje tylko kasa :(

> [...]
    > Fakturę księgujesz z danych na niej zawartych, a paragony zbiorczo
    > sprzedarzą dzienną, bez podawania kto to kupił, nawet jeżeli posiadasz

    nie jestem jeszcze vatowcem, wiec FV odpadaja, paragon w sprzed. wysylkowej
    sie nie nada. byla chyba 2 mies temu dyskuja na ten temat i taki byl wlasnie
    wniosek.

    > Nie tylko w tym banku ale i w innych też, Inteligo nie jest pod tym
    względem
    > lepsze :-)

    pocieszyles mnie ze moj nie jest wyjatkiem

  • 6. Data: 2003-11-04 09:44:43
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Indiana" <z...@k...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    by
    > coś poknocił proszę o sprostowanie grupowiczów !

    Z wyjątkiem wyjątków, do których należy m.in. sprzedaż wysyłkowa, jeśli
    zapłata następuje wyłącznie na rachunek bankowy.

    Pzdr,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-11-04 09:50:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Domino" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > za

    > tyś -
    > by
    >
    > nie chodzi o obrot. jezeli wyciagi bankowe sie nie nadadza jako dowod,
    > pozostaje tylko kasa :(

    Nieprawda. Warunkiem zwolnienia jest przyjmowanie wpłat wyłącznie na konto
    bankowe. Kwestia poprawności ich dokumentowania jest sprawą odrębną!

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-11-04 09:58:00
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    "BaLab" napisał

    > Z wyjątkiem wyjątków, do których należy m.in. sprzedaż wysyłkowa, jeśli
    > zapłata następuje wyłącznie na rachunek bankowy.
    A co jezeli swiadczy sie uslugi dla osob fiz i firm, gdzie 100%
    obrotu idzie przez rachunek? I jakas podstawa prawna do tego.
    Bo z tego co czytalem w ustawie to limit obrotu z os. fiz,
    powyzej ktorego trzeba miec kase fiskalna, nie jest
    sprecyzowany jako obrot gotowkowy tylko w ogole
    obrot z os. fizycznymi.

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl

  • 9. Data: 2003-11-04 10:24:20
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nomail.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > powyzej ktorego trzeba miec kase fiskalna, nie jest
    > sprecyzowany jako obrot gotowkowy tylko w ogole

    Wyjatki opisane są w rozporządzeniu ministra finansów, gdzie mowa jest m.in.
    o *sprzedaży wysyłkowej*. Jeśli Twoje usługi sprzedajesz wysyłkowo, to
    spoko. Ale uwaga! - nie daj Boże otrzymać choćby 1 zł od osoby fizycznej za
    pomocą przekazu pocztowego!

    Pzdr,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-11-04 10:29:33
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    > Wyjatki opisane są w rozporządzeniu ministra finansów,
    Czy moge poprosic o namiar :)
    (na to rozporzadzenie, nie na ministra!) :D

> [...]
    > o *sprzedaży wysyłkowej*. Jeśli Twoje usługi sprzedajesz wysyłkowo, to
    > spoko. Ale uwaga! - nie daj Boże otrzymać choćby 1 zł od osoby fizycznej
    sprzedaje "uslugi" np. projektowanie stron, zaplata jest w 100%
    na konto, zarowno od os fiz jak i firm. A co jezeli tylko jeden klient
    zaplaci mi 1 zl w gotowce a reszta na konto. Czy do obrotu
    z os. fizycznymi liczy sie wszystkie obroty czy tylko gotowkowe,
    bo wydawalo mi sie ze wszystkie, ale nie czytalem rozporzadzen :D
    Jezeli wobec tego bede potrzebowal kasy fiskalnej, to ona
    bedzie sluzyla jako przycisk do papieru, bo w skali roku
    sprzedam tylko 1 klientowi cos za gotowke, reszta jest na faktury
    wiec kasy nie uzywam?

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl