  • 1. Data: 2003-11-02 23:20:57
    Temat: Re: Faktura do potrzeb celnych - import
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2003, Catbert wrote:

    Ja tylko wKF, proszę nie bić:
    [...]
    >+ - brak na fakturze ceny przy wszystkich pozycjach, np. przy pozycji
    >+ "instrukcja obsługi" lub "kabel 3m". W ustawie jest, że powinny być:
    >+ rodzaj towaru, jego ilość i cena - brak jest zapisu, że muszą być
    >+ wszystkie ceny jednostkowe;

    ...chciałem się dowiedzieć co to "cena niejednostkowa", bo już
    słabo kojarzę o tej porze :)
    Czy mam dedukować że chcesz uważać że ww. zapis nie określa
    *każdej* pozycji, tylko *dowolnie wybrane*, tj. przy poz.
    1. zapodajesz "ilość: 2" (bez podawania "j.m." i "cena"), przy
    poz. 2 zapodajesz "j.m.: kg" (ale bez podania 'ilość'), zaś
    przy poz. 3 zapodajesz "cena: 16 zł" (ale bez "ilość" i bez "j.m.") ?
    Bo tak zrozumiałem, ale to mój poziom odporności na logikę
    podatkową przerasta :), tak że coś mi nie gra...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-02 23:26:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2003, Catbert wrote:
    [...]
    >+ Celne kwestionują:
    >+ - brak na fakturze ceny przy wszystkich pozycjach, np. przy pozycji
    >+ "instrukcja obsługi"

    O, a może ty niepotrzebnie usiłujesz *fakturze* nadać właściwość
    "specyfikacja sprzedaży" ? Taki dajmy na to komputer może być
    sprzedany jako "komputer" (i nikt nie wnika czy i jaka karta
    sieciowa w nim była) z dołączoną (najlepiej w środku :))
    "specyfikacją" - bądź też listą: "obudowa tyle, karta siaka
    tyle, śmaka tyle"...
    Zapakuj wydruk ze "specyfikacją" określającą *co wchodzi
    w skład głównego wyrobu* ładnie i osobno nie wymieniając
    wszystkich śrubek fi 3, 3,5 (a są takie - sprawdź rozkręcając
    wtyczkę zasilająca jeśli jest na śrubki ;)) oraz nity
    i podkładki - a wszyscy będą zadowoleni ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (z opóźnionym zapłonem, bawiący się LEDem SMD :))

  • 3. Data: 2003-11-03 18:11:50
    Temat: Faktura do potrzeb celnych - import
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    Witam,

    Poszukuje odpowiedzi (art., orzecznictwo) na podstawie których Urzędy
    Celne kwestionują:
[...]
    - udzielony upust, tj. do 5% jest "do zaakceptowania" a powyżej żądają
    np. dowodu zapłaty (co jest nierealne, jeżeli np. termin płatności
    wynosi 90 dni). Na fakturze jest oczywiście wymieniona po zsumowaniu
    wartość do zapłaty, uwzględniająca ów upust.

    Będę wdzięczny za komentarze (dotyczące tematu - nie mojej wredności:-)

    Pzdr: Catbert, EHRM

  • 4. Data: 2003-11-03 19:12:54
    Od: "SP9LWH" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Będę wdzięczny za komentarze (dotyczące tematu - nie mojej wredności:-)

    A z celnikiem "od serca" nie można "pogadać" ????
    Toż to tylko zależy od jego dobrej woli

  • 5. Data: 2003-11-04 10:26:30
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > O, a może ty niepotrzebnie usiłujesz *fakturze* nadać właściwość
    > "specyfikacja sprzedaży" ?

    Rzecz w tym, że nie mam dużego wpływu na postać faktury, bo wystawia ja
    firma zagramaniczna;
    Wyglada to mniej więcej tak:

    1. Bumbulator 1szt. 500 EUR 10%rabat 450 EUR
    2. Juwenalia 2szt. 1000 EUR 20%rabat 1600 EUR
    3. Instrukcja 1szt.
    Do zapłaty: 2050 EUR

    Czasem UC zadowala się oświadczeniem producenta, że "Instrukcja w cenie"
    - ale żąda tego "żeby oni napisali".- oświadczenie zarządu pod rygorem
    odp. karnej to dla nich śmieć. Rewizja celna i obejrzenie zawartości
    mają w d...

    Inne żądanie: proszę nam udowodnić, że ma pan taki upust. Np. okazując
    dowód zapłaty (mam 120 dni po fakturze - więc dowodu zapłaty nie mam)
    Kopia kontraktu nie zawsze jest honorowana. Kwestionowana jest jego
    treść (są w nim współczynniki rabatowe, pełna oferta to kilkadziesiąt
    tysięcy pozycji - nie da się tego wymienić w umowie).
    Faktura (oryginał z podpisem i pieczęcią) to dla nich śmieć.

    Na moją argumentację, że przy pełnej księgowości nie moge mieć innych
    faktur do odprawy, a innych do płacenia, bo "kontrol" urwie mi dupę przy
    najbliższej okazji - odpowiadają, że UC stara się zapobiec oszustwom
    jeszcze przed kontrolą.
    Dla jasności dodam, że tego, co sprowadzam nie mam możliwości sprzedać
    poza ewidencją (dobra przemysłowe, wolnorotujące) czy inaczej
    "zakombinować" - nawet jeżeli byłoby to technicznie możliwe to bezcelowe
    i nieopłacalne.
    Zapłacić dostawcy poza ewidencja też nie mam możliwości - gdybym miał,
    to miałbym też możliwość uzyskania faktury o dowolnej treści, wtedy
    założenie UC, że "dosyłaja mi" inną fakturę do zapłacenia nie miałoby sensu.

    Stawka celna 0% - tutaj nie mogę nic "uszczuplić" - płace jedynie VAT
    graniczny.

    Interesuje mnie podstawa prawna kwestionowania oryginału faktury, rabatu
    i prawdziwości zawartej w niej treści oraz skąd twierdzenie, że każda
    pozycja na fakturze musi mieć cenę.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 7 września 2001 r.
    w sprawie deklaracji skróconych i zgłoszeń celnych
    (Dz.U. z 2001 r., Nr 117, poz. 1250, zm.: Dz.U. z 2001 r., Nr 152, poz.
    1726; Dz.U. z 2002 r., Nr 43, poz. 381; Dz.U. z 2002 r., Nr 230, poz. 1928)

    (...)
    § 236. [Faktura]
    1. Oryginał faktury, kserokopia lub kopia faktury, w tym przekazana
    telefaksem, powinna zawierać w szczególności:
    1) nazwę i adres kontrahenta,
    2) nazwę i adres nabywcy,
    3) Numer,
    4) miejsce i datę wystawienia,
    5) rodzaj i ilość towarów oraz ich wartość wyrażoną w walucie
    wymienialnej, walucie polskiej albo walucie obcej nie będącej walutą
    wymienialną,
    (...)

    Skąd twierdzenie, że każda pozycja musi mieć cenę, chociażby 1 EUR.
    Dla ułatwienia dodam, że odpowiedzi "ten typ tak ma", "a czy nie
    możesz...", oraz dawanie łapówek celnikom mnie nie interesują. :-)

    Pzdr: Catbert, EHRM

  • 6. Data: 2003-11-04 11:26:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    rabatu
    > i prawdziwości zawartej w niej treści oraz skąd twierdzenie, że

    Po co tracić czas.
    Odmówili przyjęcia zgłoszenia czy przyjęli
    i teraz weryfikują zgodnie z par 70/71? KCelnego?
    Jeśli odmówili, to i tak muszą pisemnie
    (wtedy podadzą paragraf), jeśli weryfikują, to
    możesz zażądać żeby zastrzeżenia przekazali pisemnie.
    Na papierze zastrzeżenia będą bardziej ostrożne
    [ktoś to musi podpisać :-)] i będziesz mógł odnieść się do nich
    pisemnie
    podając stosowne przepisy.

    > Skąd twierdzenie, że każda pozycja musi mieć cenę, chociażby 1 EUR.
    > Dla ułatwienia dodam, że odpowiedzi "ten typ tak ma", "a czy nie
    > możesz...", oraz dawanie łapówek celnikom mnie nie interesują. :-)

    Zacznij dokumentować wszystko.
    Zaręczam Ci, że jak przyjdzie im
    sformułować cokolwiek na piśmie
    dwa razy się zastanowią, żeby nie naruszyć jakiegoś
    przepisu.
    Ustnie to
    mogą Ci powiedzieć, żebyś ich pocałował w d...
    ale na piśmie nikt Ci tego nie da
    (chociaż kto wie)

  • 7. Data: 2003-11-04 21:42:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, Catbert wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Rzecz w tym, że nie mam dużego wpływu na postać faktury, bo wystawia ja

    A, to się wycofuję rakiem. Źle zrozumiałem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)