  • 1. Data: 2003-11-02 23:14:29
    Temat: Re: roczna prenumerata
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Maciek Bartnik napisał:
    [...]
    >+ > W jaki sposób zaksięgować roczną prenumeratę specjalistycznego magazynu?
    [...]
    >+ W PKPiR jednorazowo.
    >+ Chyba że wydatk dotyczy jednoczesnie dwóch lat podatkowch, wtedy
    >+ proporcjonalnie dzielisz wydatek i księgujesz cześc w jednym roku
    >+ a częśc w drugim.

    Jakbyś była uprzejma wyłożyć po polsku, zakładając że teraz (od
    listopada) jeden z drugim (na KPiR) kupuje roczną prenumeratę
    miesięcznika (czyli do listopada 2004 dajmy na to), w szczególności
    czy "jednorazowo" czy "dzielić", a jeśli dzielić - to tak jak
    Maciek pytał: "po 1/12" czy zaraz w styczniu przyładować
    10/12 ? Mniemam że nie ja jeden byłbym dźwięczny :) a i byłoby
    co w googlu pokazywać :) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-03 01:56:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ Specjalnie dla Ciebie wyroki NSA.

    Dzięki bardzo.
    Mniemam że nie tylko dla mnie :), pytanie pada tak raz na
    kwartał - a taki konkret jak wyrok NSA to zawsze jakiś argument
    jest :)
    Chyba sobie jakąś prenumeratę sprawię ;) !

    >+ Dotycza CIT, ale wydaje mi sie, ze analogicznie dziala to w PIT:

    Spróbuję sobie porównać treść stosownych artykułów, niekoniecznie
    zaraz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-03 17:47:23
    Temat: roczna prenumerata
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!

    W jaki sposób zaksięgować roczną prenumeratę specjalistycznego magazynu?
    Czy można ją wrzucić jednorazowo w koszty, czy trzeba coś kombinować (no
    nie wiem, może np. odpisywać przez 12 miesięcy 1/12 wydanej na
    prenumeratę kwoty)?

    Maciek

  • 4. Data: 2003-11-03 18:57:18
    Od: "Piotrek" <d...@p...onet.pl>

    JEDNORAZOWO W KOSZTY
    Dorota

  • 5. Data: 2003-11-03 19:00:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > Czy można ją wrzucić jednorazowo w koszty, czy trzeba coś kombinować (no
    > nie wiem, może np. odpisywać przez 12 miesięcy 1/12 wydanej na

    Jak masz pełna księgowośc to decyduje kwestia istotności, wydatek
    istotny przez RMK, nieistotny jednorazowo.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-11-03 22:16:23
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > JEDNORAZOWO W KOSZTY
    > Dorota

    Mozesz podac argument "za".
    Bo Maddy :-) nie stawia sprawy tak jednoznacznie jak Ty.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2003-11-03 22:46:19
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Mniemam że nie ja jeden byłbym dźwięczny :) a i byłoby
    > co w googlu pokazywać :) !

    Jakbys namierzyl w sieci wyrok NSA z dnia 02.04.2003 (Naczelny Sąd
    Administracyjny wyjaśnił zasady rozliczania w czasie kosztów
    pozostających jedynie w pośrednim związku z przychodami) to moze przez
    analogie CIT-PIT cos by sie wykombinowało :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-11-04 06:49:59
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

    > Mniemam że nie ja jeden byłbym dźwięczny :) a i byłoby
    > co w googlu pokazywać :) !
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Specjalnie dla Ciebie wyroki NSA. Dotycza CIT, ale wydaje mi sie, ze
    analogicznie dziala to w PIT:

    1. Wyrok NSA 25.01.2002: "Składki na ubezpieczenie komunikacyjne OC/AC
    uiszczone w danym roku podatkowym, mimo, że obejmują również częściowo okres
    następnego roku podatkowego podlegają potrąceniu w roku ich poniesienia, bowiem
    jak już wyżej wspomniano przepis art. 15 ust. 4 ustawy o Cicie nie upowaznia do
    stosunkowego rozdzielenia kosztów faktycznie poniesionych w danym roku
    podatkowym a zwiazanych również częściowo z przychodem uzyskanym w następnym
    roku podatkowym."

    2. Wyrok NSA 02.04.2003: "W sytuacji gdy istnieje bezpośrednie powiązanie
    kosztów z przychodem, to za rok którego dotyczą poniesione koszty należy uważać
    rok osiągnięcia przychodu, co oznacza, że w wypadku przychodu z działalności
    gospodarczej należy rozumieć rok w którym przychód ten stał się już należny
    (art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych), a nie rok
    poniesienia tych kosztów. Sąd podziela pogląd, że do kosztów pozostających
    jedynie w pośrednim związku z przychodami zasada określona w art. 15 ust. 4
    ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie ma zastosowania."

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2003-11-04 08:32:10
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > Chyba że wydatk dotyczy jednoczesnie dwóch lat podatkowch, wtedy
    > proporcjonalnie dzielisz wydatek i księgujesz cześc w jednym roku a

    Czyżby Maddy przyjęła jednak etat wróżki?
    W pytaniu nie było ani słowa o memoriale

  • 11. Data: 2003-11-05 18:12:40
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-11-03 20:00, Użytkownik Maddy napisał:
> [...]
    > Chyba że wydatk dotyczy jednoczesnie dwóch lat podatkowch, wtedy
    > proporcjonalnie dzielisz wydatek i księgujesz cześc w jednym roku a
    Czyli jeśli kupiłem w październiku, to księguję w październiku 3/12, a w
    styczniu 9/12? A co z VATem? Też rozbijam, czy odliczam jednorazowo?

    Maciek