eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta - dość długie › wykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta - dość długie
    From: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta - dość długie
    Date: 31 Mar 2004 00:37:31 +0200

    Witam Was,

    Otrzymałem zlecenie wykonania strony WWW dla angielskiego klienta. Do tej pory
    zagranicznego klienta nie miałem. Stąd pewien problem lub problemy. Nie mam
    zielonego pojęcia jak wystawić fakturę. Z czego zorientowałem się czytając
    nieco arichwum grupy "wykonanie strony WWW dla zagranicznego klienta" nie jest
    eksportem usług bo praca wykonana jest na terenie Polski. OK. Tylko, że
    normalnej faktury nie wystawię przecież. Moje pytania:

    1) Oprócz nazwy i adresu na fakturze musi zostać zamieszczony nr NIP.
    Angielskie firmy NIPu nie posiadają, tylko nr identyfikacyjny oraz jakiś
    inny "tajny" nr. Co więc wpisać w pole NIP? Przecież pustego nie zostawię...

    2) W jakiej walucie powinna być podane zobowiązanie. W funtach, euro,
    złotówkach? Rozliczenie ma się odbyć poprzez przelew międzybankowy. Czy jeśli
    wystawię w złotówkach to będzie problem? A jeśli w funtach czy euro to liczyć
    w/g kursu z dnia wystawienia faktury?

    3) Jeśli wystawię fakturę w funtach czy euro - czy powinienem założyć konto
    walutowe? Na razie takowego firma nie posiada.

    4) Jak jest z VATem? 0% VATu? Czy jeżeli to nie jest eksport to normalnie 22%?

    5) Czy powinienem załatwić jakieś formalności w innych urzędach (jeśli to nie
    jest niby eksport to chyba żadnych) ?

    6) Do czego może przyczepić się US? Co jeszcze powinno się wiedzieć?

    To chyba tyle. Bardzo przepraszam, że sypię naraz tyloma pytaniami. Po prostu
    nie znam się na tym kompletnie. Szukałem trochę w necie, ale informacje są
    dość chaotyczne. Potrzebuję bardziej praktycznych wskazówek. Jeżeli ktoś z Was
    znajdzie chwilę i będzie miał ochotę - bardzo proszę o pomoc.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    MaciejK

    PS. Chyba dobrą grupę wybrałem, tak?