  • 1. Data: 2003-11-21 03:49:17
    Temat: Re: wynagrodzenie za prace wyplacone przez komornika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2003, jacek wrote:
    [...]
    >+ czy sądy pracy nie powinny wydawac wyroków na kwoty netto ?

    A kto miałby wtedy odprowadzić podatek i ZUS ?
    Załóżmy że:
    - pracodawca jest przedsiębiorcą i już nie istnieje - upadł
    a pracownik dostał pieniądze od likwodatora
    - pracodawca jest osobą fizyczną i zakończył DG
    - ##########-####-#####-######## i umarł (a zapłata ze spadku)

    Podatek "sam wyjdzie" (przecież liczy się przychód *roczny* !),
    a z ZUSem... no to nie wiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-21 11:22:34
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    witam

    mam pytanie - jeżeli pracownik po uzyskaniu wyroku i skierowaniu sprawy do
    komornika uzyskuje zaplate za wynagrodzenie ze stosunku pracy w kwocie
    brutto, w gazecie prawnej z 20-11-03 jest artykul mowiacy , ze w takim
    wypadku pracownik jest zobowiazany do rozliczenia sie z urzedem skarbowym i
    zus .
    o ile rozliczenie z urzedem skarbowym pracownik moze sam przeprowadzic na
    podstawie pit 36 lub 37 to nie rozumiem jak moze zrobic to z ZUS -em ?
    efekt jest taki , ze pracownicy ci nie rozliczaj sie ani z urzedem skarbowym
    ani z ZUS -em , i zatrzymują dla siebie kwote wynagrodzenia brutto .
    czy sądy pracy nie powinny wydawac wyroków na kwoty netto ?

    jacek

  • 3. Data: 2003-11-21 13:16:20
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    i tu jest caly problem jak pracownik sam rozliczy sie z ZUS em , czyzby nikt
    w naszym mądrym panstwie tego nie przewidzial, czy do tego problemu
    ustosunkowal sie zus ?

    jacek

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...