  • 11. Data: 2015-04-29 16:49:08
    Temat: Re: wynajem mieszkania w miescie x i najem w miescie y
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2015, m wrote:

> [...]
    ^^^
    ^^^

    > Z udostępnieniem samochodu.

    > Jak już to wynajmu/użyczenia.

    Grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał ;), po prostu "mu"
    wzbudza(ło) wątpliwości.

    > Chodzi o to żeby samochód był "na wyposażeniu" lokalu.

    IMVHO kłopot jak wyżej, niezależnie od wątpliwości czy takie powiązanie
    jest prawidłowe - okres amortyzacji wszystkiego co "wchodzi w skład lokalu"
    jest tragicznie długi. Ile tam jest, 50 lat?
    Już np. przy sieciach jest to pewien problem - jak ktoś 20 lat temu kładł
    "wchodzące w skład lokalu" instalacje komputerowe, to raczej CAT6 to
    nie było.
    IMVHO, z tego powodu rozwiązanie jest takie sobie (w odróżnieniu od
    kosztu w postaci wynajmu "składnika", wchodzącego wprost w koszty :D)
    i kto (i co) tylko może dające się wydzielić składniki traktuje osobno.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-05-05 11:15:26
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Ja kiedyś kombinowałem jak koń pod górę z umową trójstronną, łyknęło, ale
    dużo zachodu.
    Na dobrą sprawę można wystąpić z wnioskiem o interpretację indywidualną.

    -----

  • 13. Data: 2015-05-05 17:25:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
    > Na dobrą sprawę można wystąpić z wnioskiem o interpretację indywidualną.

    A jeszcze to funkcjonuje?

  • 14. Data: 2015-05-05 19:59:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
    On Wed, 22 Apr 2015, Liwiusz wrote:
    >>> Pytanie (jako że jest ogólniejsze) zawiera (pewnie niezamierzoną)
    >>> pułapkę. "Ten przypadek" to nie jedyny przypadek wynajmu

    > Jakby na mnie trafiło, to nie wahałbym się użyć.

    Probowac mozna, ale pamietasz, ze to sie moze zle skonczyc :-)

    > Nie, bo samochód nijak nie będzie "przywiązany" do mieszkania.
    > Ani z umową najmu.

    A czemu nie ? Lokal zastepczy byl daleko, wiec trzeba bylo zapewnic
    najemcy srodek transportu :-)

    Ale ... to ciagle najemca.
    Chcesz to zastosowac do wlasciciela, czy najemca ma w razie czego
    falszywie zaswiadczyc, ze mieszkal w tym drugim mieszkaniu przez pol
    roku, do czasu zakonczenia remontu?

    Wynajecie mieszkania dla siebie, w celu przeprowadzenia remontu w
    posiadanym lokalu, w celu jego pozniejszego wynajmowania za pieniadze
    ... o, to mi juz wyglada na KUP.
    No ale w czasie trwania tego remontu nie wypada go wynajmowac, i
    raczej nie mozna miec innego lokalu.

    Pozostaje nam wiec przypadek najciekawszy - wynajecie przez posiadacza
    malego i taniego mieszkania, celem wynajecia swojego duzego mieszkania
    za duze pieniadze.
    No, troche smierdzi KUPem, ale wolalbym wczesniej miec jakies
    orzeczenie NSA :-)

    Wniesc mieszkanie wraz z lokatorem (soba) aportem do spolki, spolka
    wynajmie mieszkanie dla lokatora, przeniesie, wynajmie mieszkanie ...
    no ale wartosc rynkowa mieszkania wypadaloby pomniejszyc o wartosc
    lokatora :-)
    Wtedy spadnie odpis amortyzacyjny i wzrosnie zysk spolki,
    opodatkowany.
    Ale co na koncu, przy likwidacji spolki ?

    > I IMHO[1] w przypadku wynajmu "wyposażonego mieszkania", tak
    >samo jak można wartość mebli i pralki doliczyć do podstawy
    >amortyzacji, tak samo da się koszt wynajmu pralki wliczyć
    >w KUP wynajmu.

    Bez problemu ... o ile to w ramach dzialalnosci, bo przy wynajmie
    prywatnym, to moga byc inne przepisy.

    J.

  • 15. Data: 2015-05-06 09:40:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 May 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał On Wed, 22 Apr 2015, Liwiusz
    >
    > A czemu nie ?

    Bo, jak to NSA czasem ujmuje, "przepisy podatkowe nie tworzą zdarzeń
    do opodatkowania" - one je tylko opodatkowują.
    Co do samych "zdarzeń", są one opisane w KC i podobnych (prawa
    autorskiego i podobnych nie wyłączając).
    Z rzadka zdarza się, że sprawy podatkowe lądują w "zwykłym" sądzie
    (nie administracyjnym) właśnie dlatego, że spór idzie o zakres
    definicji (cywilnoprawnej) "zdarzenia".

    > Lokal zastepczy byl daleko, wiec trzeba bylo zapewnic najemcy
    > srodek transportu :-)

    Przyjrzyjmy się ;)
    Sugerujesz, że w takim układzie, po zapewnieniu samochodu, dający
    w najem osiąga przychód z nieodpłatnego zdarzenia?
    Bo wszak, z tytułu "bycia daleko", jak sam uznajesz, najemcy
    przysługuje darmowy *transport*.
    A dający lokal w najem go nie zapewnia, dając tylko "środek", więc
    oszczędza koszt zapewnienia transportu w wysokości "obsługi",
    ergo oszczędza, czyli powinien podatek zapłacić ;>

> [...]
    > zaswiadczyc, ze mieszkal w tym drugim mieszkaniu przez pol roku, do czasu

    Moment!

    Kto mówił o *FAŁSZYWYM* zaświadczaniu?

    Ja (jak zwykle) przyczepiłem się faktu rzucania kwantyfikatorami
    ogólnymi! (mowa była o tym, że WCALE nie da się zaliczyć wynajmu
    "lokalu trzeciego" w koszty, a nie że W TYM PRZYPADKU się da)

    > Wynajecie mieszkania dla siebie, w celu przeprowadzenia remontu w posiadanym
    > lokalu, w celu jego pozniejszego wynajmowania za pieniadze ... o, to mi juz
    > wyglada na KUP.

    Sir, to się nazywa "koszty ulepszenia" i w KUP IMO da się wrzucić, ale
    tylko poprzez amortyzację "lokalu wraz z kosztami ulepszania".
    Możemy zgodzić się na tę wersję?
    :)

    > No ale w czasie trwania tego remontu nie wypada go wynajmowac, i raczej nie
    > mozna miec innego lokalu.

    No niestety.
    Raz jeszcze - poszło o "zapis generalny", czyli tezę, że najmu "lokalu
    trzeciego" tak po prostu nie da się zaliczyć w KUP (bez warunków
    i zastrzeżeń). No to wyraziłem listę zastrzeżeń w liczbie sztuk jedna,
    co wystarcza do podważenia tezy "zawsze" :)

    > Bez problemu ... o ile to w ramach dzialalnosci, bo przy wynajmie prywatnym,
    > to moga byc inne przepisy.

    Na mój rozum nie ma różnicy.
    Po prostu pralka stanowi "wyposażenie lokalu", "przedmiot dołączony
    do przemujającego użytku" (co pokreślę, *tego lokalu*), jak chce KC,
    co pozwala go traktować jako "część wynajętego lokalu" (a tym samym
    najem potraktować jako najem całości).
    I oczywiście równie dobrze można tę pralkę wynając "odrębnie", co
    miałoby swoje zalety (i pewnie wady też).

    pzdr, Gotfryd