  • 21. Data: 2006-07-05 18:53:13
    Temat: Re: zajęcie konta
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "m." wrote:

    > Dziękuję za brak linczu bo ja nadal "utoższmiam" ten wredny US, oby
    > niedługo. Teraz wiem co i jak więc szukam pracy po dtugiej stronie barykady.
    >
    > m. (nadal sfrustrowna, ale z większą dozą optymizmu; chyba powinnam założyć
    > bloga pt. życie w US i realia na co dzień testowane)

    Ty to masz dobrystart, bo bedziesz wiedziec na poczatku jakie zagrozenia
    czekaja na Ciebie ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 22. Data: 2006-07-05 19:17:02
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    m. wrote:
    Poza tym tak OT
    > wiesz ile możan po prawie 2 latach pracy, z wyższym wykształceniem zarabiać
    > netto w US (w Warszawie)?

    1200 zł na rękę ?

  • 23. Data: 2006-07-05 19:38:35
    Od: "m." <m...@W...pl>

  • 24. Data: 2006-07-05 20:02:56
    Od: "m." <m...@W...pl>

    > Ty to masz dobrystart, bo bedziesz wiedziec na poczatku jakie zagrozenia
    > czekaja na Ciebie ;)

    To nie jest dobry start, tylko większa ilość frustracji. Poza tym tak OT
    wiesz ile możan po prawie 2 latach pracy, z wyższym wykształceniem zarabiać
    netto w US (w Warszawie)? Tak pytam z ciekawości, bo nie wiem czy osoby
    cięte na panie "z okienka" zdają sobie sprawę - to pewnie wyjaśniłoby wiele
    żali (mnie nie stac na studia podyplomowe i szkolenia, urząd na szkoleniach
    oszczędza); jednak założę bloga bo pewne sprawy przechodzą ludzkie pojęcice.

    m. (ze wzrokiem utkwionym w telewizor, kibicująca aktualnie francji)

  • 25. Data: 2006-07-05 20:25:06
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "m." <m...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cięte na panie "z okienka" zdają sobie sprawę - to pewnie wyjaśniłoby wiele

    To wyjaśni ile taka pani "z okienka" jest warta na rynku pracy.

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 26. Data: 2006-07-06 06:37:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jul 2006, Neko wrote:

    > Oczywiscie, jest kwota wolna od podatkow.

    Było mowa o zajęciu ;)

    > I tak np. w przypadku emerytow komornik moze zabrac
    > TYLKO 25% dochodow brutto. I tak dalej.

    Ale wyraźnie piszę że NIE odnoszę się do zajmowania *dochodów*,
    rzuć łaskawie okiem i przeczytaj na co odpowiadasz!
    Dochody z różnych źródeł to jedno.
    Oszczędności (czyli pieniądze które JUŻ się ma, a nie takie
    które dopiero mają wpłynąć) to drugie.

    O ile wiem jest kwota *oszczędności* wolna od zajęcia i bank
    może AFAIK zażądać od posiadacza konta osobistego oświadczenia
    że akurat na tym koncie chce mieć tę "kwotę niezajmowalną"
    (i nie ma prawa jej wydać komornikowi).
    Mylę się?

    To że primo komornicy postępują bezprawnie wynika z różnych opisów
    w sposób oczywisty, a to że secundo obywatele nie wiedzą o swoich
    prawach to druga rzecz.
    Z opisu który widziałem wynika że reklamację jeśli wydano owa kwotę
    wolną od zajęcia (kwotę OSZCZĘDNOŚCI, nie DOCHODÓW) składa się do
    *banku* - tyle że nie wiem czy nie jest tak że NAJPIERW trzeba było
    powiadomić bank że u niego ma się to konto które chce sie chronić :|

    > Oczywiscie, komornik nie moze zabrac wersalki,
    > symboli kultu itp.

    ...i iluś tam złotych. Ze skarbonki albo *jednego* konta (tego które
    jest "bieżącą skarbonką" wskazaną przez posiadacza). I nie chodzi
    o zarobek (czyli dochody) a o konto w banku!
    Jak się mylę to obtentegować poproszę ;)
    Wyjdzie że mam ileś ustaw do sprawdzenia gdzie ten zapis jest :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2006-07-06 07:11:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jul 2006, Hlynur Bjőrn Hafsteinsson wrote:

    > dokładnie.. pismo o zajecie bylo z data 23 czerwiec a wysłane 28
    > czerwca.....30 bylo u mnie

    Pomijając samego komornika - z taką praktyką spotkałem się w przypadku
    US: pismo podpisane 3 tygodnie przed datą wezwania (mnie), sam otrzymałem
    dwa dni przed terminem - i nie była to wina poczty o czym świadczyła
    data nadania.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2006-07-06 07:16:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jul 2006, Hikikomori San wrote:

    > No nic, musze zatem jakis sejf dyskretnie wmurowac i tam trzymac kase ;)

    Ale "dyskretne trzymanie kasy" może być karalne.
    Możesz zostać sądownie wezwany do wyjawienia majątku, niewskazanie
    takiego sejfu to AFAIK coś do 3 lat jest zagrożone!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 29. Data: 2006-07-06 08:01:25
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-07-2006 o 09:16:55 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Ale "dyskretne trzymanie kasy" może być karalne.
    > Możesz zostać sądownie wezwany do wyjawienia majątku, niewskazanie
    > takiego sejfu to AFAIK coś do 3 lat jest zagrożone!

    Niech sobie będzie. Czy mówisz złodziejowi gdzie trzymasz pieniądze ;) ?

  • 30. Data: 2006-07-06 08:08:36
    Od: t <r...@o...pl>

    napisał:

    > Ale "dyskretne trzymanie kasy" może być karalne.
    > Możesz zostać sądownie wezwany do wyjawienia majątku, niewskazanie
    > takiego sejfu to AFAIK coś do 3 lat jest zagrożone!

    Na mnie osobiście zagrożenie karne przestało działać od kiedy
    musiałem poprawić całą papierologie po księgowym, jak panie
    z US będą chciały się przyczepić to się przyczepią i w najlepszym razie
    pare tysięcy w plecy będzie - mimo że nie miałem/nie mam zamiaru
    oszukać skarbu państwa.

    Jak na filmach - osaczony i zastraszany ze wszystkich stron człowiek
    w pewnym momencie pozbywa się lęku i zaczyna robić swoje( albo kituje ;) ).

    pozdrawiam