  • 21. Data: 2003-10-01 20:52:57
    Temat: Re: zalozenie firmy
    Od: "andrzej" <f...@U...onet.pl>

    > Masz niżej. Jeśli sprzedajesz wyłącznie "firmie" lub "innej
    > osobie prawnej albo jednostce" to robi to za niego kupujący.
    > Jeśli "ludności" - to trzeba otworzyć własną DG...

    Czyli z tego wynika, że nie można okolicznościowo sprzedawać towaru bądź
    świadczyć usług dla ludności (w myśl ustawy DG to zarobkowa działalność
    prowadzona w sposób ciągły). Szkoda, Skarb Państwa mógłby na tym trochę
    dorobić ;-).

    > [...]
    >
    > No to jesteś drugi po ZUSie który mi wmawia że DG nie
    > prowadzę. Wrrrr...
    > Adres: owszem, jest "siedziba" gdzie leżą papiery.
    > Ale miejsce wykonywania: "cały kraj".
    > O godzinach lepiej nie wspominaj ;> (coś za coś).
    > [...]

    Niczego podobnego nawet nie zasugerowałem ;-). Ja tylko zastanawiam się
    głośno nad znaczeniem słów w Ustawie.
    Jeśli jest adres siedziby, to już coś ;-). Gdyby były jeszcze godziny, w
    których klient mógłby nawiązać kontakt z "firmą", to chyba można by to
    nazwać pewnym zorganizowaniem ;-).

    > [...]
    > [...]
    >
    > A to jest wyjątkowo dobrze uregulowane w ustawie: sposób
    > zapłaty jest bez znaczenia :), jedziemy:
    >
    > +++++
    > Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    > i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    > podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    > otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    > ----
    > [...]

    Był taki film, gdzie lekarz wyrzucił na biurko "urzędnikowi" ziemniaki z
    worka, które dostał jako zapłatę ;-).

    > Mnie nie pytaj :(
    > "Od zawsze" wspominam cesarza autrowęgieskiego (tylko mi znowu
    > wyparowało który to był), który stosował IMO *perfekcyjną*
    > metodę dopuszczania ustawy do użycia (miał "prawo podpisu",
    > tak jak u nas prezydent): brał z łapanki 10 osób stanu średniego
    > (nie da się ukryć że robotników niewykwalifikowanych pomijał),
    > kazał przeczytać - i odpytywał.
    > Jak zrozumieli - to podpisywał.
    > Jak nie zrozumieli albo gadali bzdury - to odsyłał parlamentowi
    > do poprawki...

    Jednak dawniej ludzie wcale nie byli od nas głupsi ;-).
    Biurokracja to zmora naszych czasów. Kiedy się w końcu opamiętamy i
    zaczniemy upraszczać prawo?

    Pozdrawiam, andrzej

  • 22. Data: 2003-10-01 21:48:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, andrzej wrote:
    [...]
    >+ Czyli z tego wynika, że nie można okolicznościowo sprzedawać towaru bądź
    >+ świadczyć usług dla ludności

    Ściślej - w ustawie są pewne wyjątki w rodzaju zwolnienia
    od podatku, które automatycznie pozbawiają problemów z US.
    Grzyby możesz zbierać i sprzedawać (te osobiście pozbierane :))
    [...]
    >+ Szkoda, Skarb Państwa mógłby na tym trochę dorobić ;-).

    Ale ZUS by stracił :[
    [...]
    >+ Jednak dawniej ludzie wcale nie byli od nas głupsi ;-).

    Nie byli :)

    >+ Biurokracja to zmora naszych czasów. Kiedy się w końcu opamiętamy
    >+ i zaczniemy upraszczać prawo?

    *MY* ??
    Jak nam pozwolą ;)
    Tylko jaki mieliby w tym interes prawnicy ?? ;]

    >+ Pozdrawiam, andrzej

    wzajem ! - Gotfryd

  • 23. Data: 2003-10-01 22:00:04
    Od: "andrzej" <f...@U...onet.pl>

    Nie powiem, coś ta dyskusja mi dała ;-). Wielkie dzięki!

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie, andrzej