  • 11. Data: 2010-07-08 11:24:21
    Temat: Re: zmiana z jednoosobowej działalności na spólkę z o.o.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-08 13:22, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przedsiębiorstwem osoby fizycznej jest ta osoba fizyczna (rekurencję
    > rozumie ten, kto rozumie rekurencję).

    A masz na to jakieś wsparcie?

    > Osoba fizyczna nie może wnieśćsamej siebie jako aportu.

    To jest oczywiste, ale co to ma wspólnego przedsiębiorstwem, o którym
    pisał jureq?

    > Pojęcie "firma" według prawa to nazwa, pod jaką działa
    > przedsiębiorstwo - chcesz wnosić nazwę? W przypadku osoby fizycznej
    > jej imię i nazwisko?

    Nie, ewentualnie chcę wnieść przedsiębiorstwo a nie firmę :-)

    Piotrek

  • 12. Data: 2010-07-08 11:30:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 12:47:46 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Nie pomyliliście przypadkiem przedsiębiorstwa z firmą (osoby fizycznej)?

    Nie. Pomylili przedsiębiorstwo z przedsiębiorcą.

  • 13. Data: 2010-07-08 11:40:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    > A masz na to jakieś wsparcie?

    A muszę mieć? Dla mnie jest to oczywiste. Działalność gospodarcza
    osoby fizycznej w Polsce jest czymś całkowicie niezrozumiałym dla
    reszty świata właśnie z tego powodu, że ściśle przywiązano
    przedsiębiorcę do przedsiębiorstwa.

    > To jest oczywiste, ale co to ma wspólnego przedsiębiorstwem, o którym
    > pisał jureq?

    j.w.

    > Nie, ewentualnie chcę wnieść przedsiębiorstwo a nie firmę :-)

    Ale akurat firma może mieć konkretną wartość - patrz: E. Wedel.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2010-07-08 11:43:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-07-2010 13:30, jureq pisze:

    > Nie. Pomylili przedsiębiorstwo z przedsiębiorcą.

    A co zostaje jak się odejmie przedsiębiorcę od przedsiębiorstwa OF?
    Poza składnikami majątku?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-07-08 11:50:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    > A co zostaje jak się odejmie przedsiębiorcę od przedsiębiorstwa OF?
    > Poza składnikami majątku?

    Nawet tego nie da się wnieść do spółki bez likwidacji
    przedsiębiorstwa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-07-08 11:58:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-08 13:50, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nawet tego nie da się wnieść do spółki bez likwidacji
    > przedsiębiorstwa.

    Uff! To i tak dobrze, że nie sugerujesz iż trzeba zlikwidować
    przedsiębiorcę ;-)

    Piotrek

  • 17. Data: 2010-07-08 12:00:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 13:43:56 +0200, Maddy napisał(a):

    > A co zostaje jak się odejmie przedsiębiorcę od przedsiębiorstwa OF? Poza
    > składnikami majątku?

    Np. pracowników do składników majątku bym nie zaliczył. W dziedzinie
    aportów itp jestem tylko teoretykiem, ale zdaje się, że nawet w wypadku
    wnoszenia przez OF do zoo pozostają ważne niektóre zezwolenia i koncesje.

  • 18. Data: 2010-07-08 12:14:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nawet tego nie da się wnieść do spółki bez likwidacji
    > przedsiębiorstwa.

    Da się, bo czemu nie, w każdym momencie mogę się pozbyć dowolnego
    składnika majątku mojej firmy w wybrany przeze mnie sposób - fakt że
    niektóre sposoby mogą być niekorzystne podatkowo nie powoduje, że
    operacja jest niezgodna z prawem.

    A jeżeli OF jest VAtowcem i spółka przyjmujące też jest VAtowcem, to
    należy dokonać aporty przed likwidacją DG OF z przyczyn finansowych.

    Prosta kalkulacja - likwiduję DG - płacę VAT od ŚT. Dalsza operacja tymi
    środkami jest zwolniona z VAT. Co zapłacił przedsiębiorca z tyt.
    likwidacji, przepada.

    Aport przed likwidacją - jest to dostawa opodatkowaną VAT wg ogólnych
    zasad, ale spółka może ten VAT od aportu odliczyć. Też na ogólnych zasadach.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-07-08 12:18:13
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 08-07-2010 14:00, jureq pisze:

    > Np. pracowników do składników majątku bym nie zaliczył. W dziedzinie
    > aportów itp jestem tylko teoretykiem, ale zdaje się, że nawet w wypadku
    > wnoszenia przez OF do zoo pozostają ważne niektóre zezwolenia i koncesje.

    W znanej mi branży koncesja nie przechodzi z osoby fizycznej na ZOO.
    A wracając do pytania: np. pozostają (mogą pozostać) kontakty, odbiorcy,
    renoma.

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 20. Data: 2010-07-08 12:25:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-08 13:50, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nawet tego nie da się wnieść do spółki bez likwidacji
    > przedsiębiorstwa.

    Hmm!

    Sugerujesz, że jak wniosę składniki majątkowe przedsiębiorstwa
    (przedsiębiorstwo - firma a nie przedsiębiorstwo - przedsiębiorca, jakby
    sugerowała Maddy, o ile dobrze zrozumiałem) aportem do spółki osobowej
    albo handlowej to mam najpierw te składniki majątkowe zlikwidować? ;-)

    No nie wiem ... ;-)

    Oczywiście domyślam się, że chodziło Ci o likwidację DG.

    Ale zauważ, że wtedy (jak wnosisz aport) to w szczególności nie ustalasz
    dochodu (PDOF art. 24 ustęp 3 punkt 3. tak więc jest to jakby nieco inny
    tryb likwidacji *działalności*).

    Piotrek