    From: "Bubu" <bubupl(cyfra_jeden)@(WUPE).pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zwrócone składki 51 i 53 nie wpisane do KPiR - ?
    Date: Sat, 1 Oct 2005 22:11:36 +0200

    Witam
    Mama chyba problem !
    Po wielu bojach i dwóch wygranych instancjach przyznano mi rentę !
    Sądy trwały 2,5 roku.
    Wypłacono mi (przekazem) zaległą rentę potrącając podatek (kilka miesięcy
    temu).
    Nadpłacone przez te lata składki (51 i 53) zwrócono mi na konto firmowe (też
    kilka miesięcy temu).
    Prowadzę od lat jednosobową działalność gospodarczą (książka przychodów i
    rozchodów)
    Myślałem, że zwrócone składki mogę rozliczyć na koniec roku.
    Podobno powinienem zwrócone składki wpisać do książki w miesiącu w którym mi
    je zwrócono (?)
    wtedy w tym miesiącu wystąpiłby dochód do opodatkowania.
    Od początku roku nie składałem PIT-5 gdyż cały czas jestem pod kreską
    Czy teraz za kilka miesięcy wypełnić PITy-5 i kajać się, żeby nie skończyło
    się krzesłem elektrycznym (nie wiem co robić - jestem lekko przerażony)
    Pozdawiam grupę i proszę o pomoc
    Bubupl

    P.S. Ponieważ przyznana mi renta była na 3 lata, to po 5 miesiącach znowu
    znalazłem się w tym samym punkcie tj. ZUS nie przyznał mi dalej renty i
    oddałem sprawę do sądu.
    Przerażony jestem ewentualnymi karami, bo pieniądze (zaległe i te zwrócone)
    poszły na długi jakie przez te lata mi się narobiły - a dalej nie jestem
    zbyt sprawny, żeby wyjść na prostą.