  • 11. Data: 2006-07-12 05:44:54
    Temat: Re: zwrot dla współmałżonka [tym razem po Polsku]
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jano wrote:

    > Tylko nie mów że firma i małżonka to to samo bo wtedy zapytam po co
    > firmie konto firmowe jak małżonka ma już osobiste.

    Trzeba było nie zakładać tylu rachunków.

  • 12. Data: 2006-07-12 08:26:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jano napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > takie
    > co

    > Na ale tak defacto US zwrócił pieniądze firmie żony a nie podatnikom
    > małżonkom.

    Gdyby firma żony to była sp. z.o.o. albo inna osoba prawna, to wtedy
    przyznałbym ci rację.

    > Tylko nie mów że firma i małżonka to to samo bo wtedy zapytam po co firmie
    > konto firmowe jak małżonka ma już osobiste.

    A właśnie że powiem :). I odpowiem na pytanie: konto firmowe dla DG jest
    potrzebne po to żeby:
    - bank się nie czepiał że jest łamany regulamin
    - US nie miał pokusy domniemywać że każda wpłata własna jest przychodem
    z działalności.

    I wielokrotnie na grupie było mówione, że jeżeli DG ma konto firmowe
    tylko po to żeby było, a wszystkie transakcje firmowe są dokonywane
    gotówką, PIT4 nie jest płacony, to można spokojnie podać konto
    niefirmowe, jako że zakazu nie ma.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-07-13 06:24:59
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > Gdyby firma żony to była sp. z.o.o. albo inna osoba prawna, to wtedy
    > przyznałbym ci rację.

    A przecież nie pisałem czym jest firma żony. Pisałem tylko o pełnomocniku
    do jej konta. Na całe szczęście to jestem ja ale różnie może bywać.

    > A właśnie że powiem :).
    Ale nie dla banku. ;)
    A tak swoją drogą to jak brakuje na firmowym a przychodzi termin płacenia
    podatku czy ZUS-u to się nie szcypam w przelewanie na firmowe i płacenie z
    firmowego ytyulko walę z osobistego i mam to w nosie co powie bank, US,
    czy ZUS (na razie nie mieli pretensji).
    Myślę że dużo gorzej byłoby gdyby w ogóle nie zapłacić.

> [...]
    > - bank się nie czepiał że jest łamany regulamin
    > - US nie miał pokusy domniemywać że każda wpłata własna jest przychodem

    I tu jest odpowiedź dla cef-a - po co zakładałem tyle kont (aż dwa -
    osobiste-wspólne i firmowe żony) ;)

  • 14. Data: 2006-07-13 09:10:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jano napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > A przecież nie pisałem czym jest firma żony. Pisałem tylko o pełnomocniku
    > do jej konta. Na całe szczęście to jestem ja ale różnie może bywać.

    Czyli żona ustanowiła pełnomocnika do swojego konta, US przelał kasę,
    pełnomocnik kasę wypłacił i zdefraudował. Czemu wg. ciebie US miałby coś
    w tej sytuacji robić? Przecież przelał tam gdzie trzeba?. A to jest
    problem małżonki kogo sobie jako pełnomocnika ustanawia.

    > firmie

    > Ale nie dla banku. ;)

    Mógłbyś rozwinąć?

> [...]
    > czy ZUS (na razie nie mieli pretensji).
    > Myślę że dużo gorzej byłoby gdyby w ogóle nie zapłacić.

    No pewnie gorzej. Ale to nie jest argument za tym że US miałby się
    tłumaczyć że ktoś zdefraudował pieniądze z czyjegoś firmowego konta :)

    p. m.

  • 15. Data: 2006-07-14 23:21:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jul 2006, Jano wrote:

> [...]
    > firmowego ytyulko walę z osobistego i mam to w nosie co powie bank, US,

    wKF: na grupie było kilka razy: nie widać podstaw do czepiania się jeśli
    ktoś płaci WŁASNY ZUS i WŁASNE podatki z konta osobistego.
    A przy 1.osobowej DG PIT (-5), VAT i PCC są "osobiste"...
    Tylko przy S.C. VAT jest podatkiem "innej jednostki nie będącej
    osobą prawną", PIT nadal jest "osobisty"!
    W zasadzie zapłacenia PIT-4 oraz VAT za S.C. z konta osobistego bank
    mógłby się czepiać, bo to CZYJEŚ (PIT-4) lub "gospodarcze" (VAT) pieniądze
    się przelewa.

    > Myślę że dużo gorzej byłoby gdyby w ogóle nie zapłacić.

    Zgoda. Tylko za "gospodarczy" przelew bank może zamknąć rachunek
    *osobisty* bez ostrzeżenia - ktoś pisał że się zdarzyło :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-07-17 05:11:51
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > Zgoda. Tylko za "gospodarczy" przelew bank może zamknąć rachunek
    > *osobisty* bez ostrzeżenia - ktoś pisał że się zdarzyło :)

    Eeee... żartujesz chyba - to byłaby ta kropla goryczy przeopełniająca
    kielich (już dawno zmieniłbym bank ale mi się nie chce - z lenistwa) :)
    A poza tym jak mnie pytają w banku od kiedy mam u nich konto odpowiadam że
    od zawsze.
    Odpowiedź jest jedna - Aha - rozumiem.

  • 17. Data: 2006-07-17 05:16:57
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]

    > pełnomocnik kasę wypłacił i zdefraudował. Czemu wg. ciebie US miałby coś
    > w tej sytuacji robić? Przecież przelał tam gdzie trzeba?.

    Nie przelał gdzie trzeba bo rozliczają się osoby fizyczne (dwie konkretne)
    a nie firma żony (1 osobowa D.G.).
    A jakby żna miała 3 różne DG?
    I dlaczego od kilku lat US już nie zwraca na konto jak im go jawnie nie
    podasz tylko przekazem pocztowym (płatnym z moich pieniędzy)?

    >A to jest
    > problem małżonki kogo sobie jako pełnomocnika ustanawia.

    To nie ten problem - pieniądze poszły nie tam gdzie trzeba.

    > Mógłbyś rozwinąć?

    Spojrzyj na jeden post niżej (Gotfryd) i moją odpowiedź.

  • 18. Data: 2006-07-17 09:32:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jano napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie przelał gdzie trzeba bo rozliczają się osoby fizyczne (dwie konkretne)
    > a nie firma żony (1 osobowa D.G.).

    Żona jest firmą żony (w znaczeniu firma - przedsiębiorstwo, a nie w
    kodeksowym), żona i jej DG to jest jedno. Używa 2 różnych kont, każde do
    innych celów, ale nie zmienia to faktu że jedno i drugie konto jest jej.
    Tak jak mam 2 konta niefirmowe, z jednego robię płatności na
    spółdzielnię a z drugiego na rachunki, tak moje konto firmowe jest po
    prostu trzecim kontem, z którego robię płatności na różne sprawy firmowe.

    > A jakby żna miała 3 różne DG?

    Chyba się nie da. Ale jakby miała, i każde z tych DG miałoby inne
    konto, to żona miałaby po prostu 4 konta.

    > I dlaczego od kilku lat US już nie zwraca na konto jak im go jawnie nie
    > podasz tylko przekazem pocztowym (płatnym z moich pieniędzy)?

    nie do nas pytanie.

    > To nie ten problem - pieniądze poszły nie tam gdzie trzeba.

    ty twierdzisz że nie tam gdzie trzeba, ale ciągle nie widziałem żadnych
    argumentów na poparcie tej tezy :)

    > Spojrzyj na jeden post niżej (Gotfryd) i moją odpowiedź.

    hmm, nie rozumiem. tzn fakt że masz w banku konto od zawsze jest
    argumentetm za tym że dla banku firma małżonki i małżonka to nie jedno?.
    Zaiste osobliwa logika :)

    p. m.