  • 1. Data: 2004-12-10 13:02:17
    Temat: zwrot podatku VAT za zakup środka trwałego
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, czy to prawda, że jeśli w danym miesiącu nie było sprzedaży, to
    nie należy się zwrot VATu na konto (chodzi o środek trwały)?

    Oraz pytanie uzupełniające, dotyczące do którego miesiąca VAT zaliczyć zakup
    komputera - środka trwałego.

    Komputer ten był kupiony w październiku, zatem jako środek trwały wchodzi od
    listopada i może być amortyzowany w KPiR dopiero od listopada.

    A co z VAT-7, czy wpisuję ten wydatek do deklaracji za X, czy za XI?

    Z góry dziękuję za pomoc w tej sprawie, wyczytałem różne opinie na ten temat i
    trochę się zgubiłem.

  • 2. Data: 2004-12-10 13:07:34
    Temat: Re: zwrot podatku VAT za zakup środka trwałego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > listopada.
    >
    > A co z VAT-7, czy wpisuję ten wydatek do deklaracji za X, czy za XI?

    Jeśli fakturę dostałeś w X to X

  • 3. Data: 2004-12-10 14:22:33
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Komputer ten był kupiony w październiku, zatem jako środek trwały wchodzi
    > od
    > listopada i może być amortyzowany w KPiR dopiero od listopada.

    Jako ST wchodzi tez od pazdziernika, ale amortyzacja zaczyna sie od
    listopada.

    > A co z VAT-7, czy wpisuję ten wydatek do deklaracji za X, czy za XI?

    W X lub XI - Twoj wybor

    Adam

  • 4. Data: 2004-12-10 18:46:42
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Jako ST wchodzi tez od pazdziernika, ale amortyzacja zaczyna sie od
    > listopada.

    > W X lub XI - Twoj wybor
    >
    > Adam

    Hm, w post wyżej jest inne zdanie na ten temat.
    Skąd masz tę informację, że to mój wybór?
    Od razu powiem, że byłoby fajnie, gdybyś miał rację - mój urząd skarbowy
    twierdzi, że nie mogę wykonać odliczenia, bo w tym miesiącu nie było sprzedaży.
    (w następnym była).
    A jeśli przeniosę to na następny miesiąc, to już zniknie rozróżnienie, co było
    VATem za zakup ST, a co zwykłym kosztem.

  • 5. Data: 2004-12-10 20:02:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > A jeśli przeniosę to na następny miesiąc, to już zniknie
    > rozróżnienie, co było VATem za zakup ST, a co zwykłym kosztem.

    Jak to zniknie?
    Przecież właśnie wtedy wpiszesz to
    rejestru. (skoro chcesz coś odliczyć
    w listopadzie, to nie wpisuj tego w październiku)

  • 6. Data: 2004-12-10 20:09:14
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Jak to zniknie?
    > Przecież właśnie wtedy wpiszesz to
    > rejestru. (skoro chcesz coś odliczyć
    > w listopadzie, to nie wpisuj tego w październiku)

    Chodziło mi o to, że z powodu braku sprzedaży za X, wszystkie podatki
    przenoszę na następny miesiąc - także w tej sumie ten za kupiony ST.

    Owszem, gdybym mógł zaksięgować ten VAT za XI, to nie ma problemu, bo tam już
    wystąpiła sprzedaż.
    Ale czy naprawdę mogę to zrobić?
    Data księgowania w VAT chyba nie jest uznaniowa, tylko wynika z daty faktury
    zakupu?

  • 7. Data: 2004-12-10 20:18:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > bo tam już wystąpiła sprzedaż.
    > Ale czy naprawdę mogę to zrobić?
    > Data księgowania w VAT chyba nie jest uznaniowa, tylko wynika z daty

    Przeczytaj sobie Art 86.10 i 86.11 ustawy

  • 8. Data: 2004-12-10 20:22:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:
    > Chodziło mi o to, że z powodu braku sprzedaży za X, wszystkie podatki
    > przenoszę na następny miesiąc - także w tej sumie ten za kupiony ST.

    Skoro chcesz zwrot, a nie masz sprzedaży, to po
    co rozliczasz ten ŚT w miesiącu, w którym nie ma sprzedaży?
    Albo zorganizuj sobie sprzedaż czegokolwiek za symboliczną złotówkę.

> [...]
    > bo tam już wystąpiła sprzedaż.
    > Ale czy naprawdę mogę to zrobić?
    > Data księgowania w VAT chyba nie jest uznaniowa, tylko wynika z daty

    Tak. W miesiącu otrzymania faktury lub następnym,.

  • 9. Data: 2004-12-10 20:28:22
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Piotrek wrote:
    > Przeczytaj sobie Art 86.10 i 86.11 ustawy

    Byłem chyba ślepy.
    Bardzo dziękuję za pomoc.

  • 10. Data: 2004-12-11 00:23:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004, cef wrote:
    [...]
    > + Albo zorganizuj sobie sprzedaż czegokolwiek za symboliczną złotówkę.

    wKF: przypomnę że kwestią sporną jest dokonana sprzedaż nie powodująca
    powstania VAT wykazanego od sprzedaży na deklaracji - czyli niższa
    niż 5 zł :)
    Prawdą jest iż *sprzedaż* zostanie wykazana... tylko VATu niet :)
    Tak raczej "z czystej ostrożności" ja bym wolał sprzedaż za 5 zł :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)