    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Informacja z ZUS
    Date: Mon, 08 Jun 2020 17:04:55 +0200

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Andrzej Kłos a...@w...pl ...

    > :-DDDD
    > W to nie uwierze.

    Było to w tak zamierzchłych czasach, gdy jeszcze można było rozmawiać z
    urzędniczką z ZUS-u f2f (przed tym całym COVID-em). Na portalu ZUSowskim
    właściciel konta wypełnił "elektroniczny druk" pełnomocnictwa i ja po
    dwóch dniach udałem się na zamówioną elektronicznie wizytę. I zonk,
    pełnomocnictwa nie ma. Miła pani zaczęła szukać i znalazła, w kolejce,
    jak to nazwała "do przetworzenia". Na moje naiwne pytanie: jak to,
    przecież wypełnione elektronicznie to błysk i jest, uśmiechnęła się z
    politowaniem, na obróconym ekranie pokazała mi skan wzmiankowanego druku
    i powiedziała, że przecież skany to nie takie hop siup, musi czekać w
    kolejce - "do przetworzenia". Ale pełnomocnictwo uznała.

    > I to nie dlatego ze urzednik nie byłby w stanie czegos takiego
    > wymyslic.
    > Po prostu jakikolwiek informatyk byłby zbyt leniwy zeby coś takiego
    > oprogramowac ze majac dane cyfrowe na wejsciu przemienia je w analog
    > albo quasi analog i z tej postaci z powrotem do cyfrowej postaci.
    >
    > Moze by wział za to kase, ale na pewno tak by tego nie oprogramował.

    Po latach dorobili się świetnego oprogramowania do czytania i korekty
    analogów. Widocznie łatwiej jest "wydrukować" i zeskanować niż grzebać w
    postaci elektronicznej.