  • 11. Data: 2020-06-15 16:49:44
    Temat: Re: Informacja z ZUS
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 5 Jun 2020 19:02:36 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:

    >Tam można zobaczyć status złożonych wniosków RDZ o zwolnienie
    >z opłacania składek. Szkoda tylko, że chyba całymi pionami tych danych
    >zarządza
    >się ręcznie, bo w jednym miejscu jest informacja umieszczona tam miesiąc
    >temu,
    >że jest zwolnienie a w saldach miesięcznych nikt tego nie wyprostował.
    Też tak miałem. Salda chyba synchronizują "co jakiś czas". W jeszcze
    późniejszym terminie (12.06) dostałem formalną decyzję (dla jednej
    firmy za 03 i 04, dla drugiej tylko za 04) w PUE.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 12. Data: 2020-07-06 17:18:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5edea85c$0$560$6...@n...neostrada.pl

    > ale w saldach jest ujemne ale w lutym było
    > nieprawidłowo pracownikowi policzone chorobowe

    Czyli masz pracowników/pracownika -- więc załapałeś się na coś
    ponad zwolnienie ze składek ZUS i postojowe oraz 5kpln z PUP...

    -=-

    Jeśli pomimo tych wszystkich tarcz nadal masz kłopoty -- nie
    chwal się głośno, bo może ktoś uznać, że dostałeś wsparcie
    jako już upadający...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

    Postscriptum: Już wiem, że miałeś, lecz nie masz... Nadal zostają: Postojówka
    (2080*3 lub 2080*2), zwolnienie ze składek ZUS; PUP (5000)...

  • 13. Data: 2020-07-06 18:41:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5edea85c$0$560$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli masz pracowników/pracownika -- więc załapałeś się na coś
    > ponad zwolnienie ze składek ZUS i postojowe oraz 5kpln z PUP...

    Ciekawe jakie jest postojowe za pracownika na zasiłku chorobowym :-)

    > Jeśli pomimo tych wszystkich tarcz nadal masz kłopoty -- nie
    > chwal się głośno, bo może ktoś uznać, że dostałeś wsparcie
    > jako już upadający...

    Tarcza to fikcja.
    Jest w stanie pomóc - jeden miesiąc czy dwa mniejszego przychodu,
    ale jak tendencja jest stała - w perspektywie rocznej, to potrzebne są
    rozwiązania systemowe a nie jednorazowy zastrzyk.
    Jak państwo ma to udźwignąć?
    Spójrz jak obecnie wyglądają dochody budżetu z VAT (taki miernik
    kondycji gospodarki) a zobaczysz za kilka miesięcy jak odbije europejski
    dołek w Polsce,
    ilu przybędzie bezrobotnych, jak spadną jeszcze bardziej przychody w
    mikrobiznesie
    i pojawią się dalsze redukcje.
    Ja zredukowałem do minimum załogę już w 2019 i
    mam bufor na kilka miesięcy jeszcze nawet bez żadnych przychodów,
    ale liczę, że coś tam wpadnie i ten termin teoretycznego zgonu
    się trochę oddali a w tym czasie koniunktura się poprawi,
    albo znajdę nowych klientów.

  • 14. Data: 2020-07-07 23:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ja zredukowałem do minimum załogę już w 2019

    juz wtedy wiedziałes o pandemii?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 15. Data: 2020-07-07 23:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Jeśli pomimo tych wszystkich tarcz nadal masz kłopoty -- nie
    > chwal się głośno, bo może ktoś uznać, że dostałeś wsparcie
    > jako już upadający...

    Albo po prostu miałes pecha... Znam takich co sie teraz smieja ze
    lepiej nie pracowac niz pracowac i znam takich co akurat mieli pecha i
    załapali sie tylko na jakies ochłapy.
    Tak to juz jest skonstruowane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 16. Data: 2020-07-08 06:40:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-07 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > juz wtedy wiedziałes o pandemii?

    Pandemia to spowodowała spadek obrotów w 2020
    w branżach usługowych (turystyka, gastronomia, rozrywka itp).
    W przemyśle zapowiedź recesji było widać już w 2018
    a pandemia tylko pogłębiła negatywne zmiany na rynku.

  • 17. Data: 2020-07-31 09:23:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 23:06, cef pisze:

    > Poczekam jeszcze może po korekcie coś się tam zmieni w tym lutym.
    > Jak nie, to ustalenie sald wnioskiem, bo wisi mi 1300zł
    > nie wiadomo skąd.

    Ale się nic nie zmieniło - napisałem więc wewnętrznie pytanie czy mogli
    by mi wyjaśnić
    skąd się nagle bierze 1150zł ujemnego salda jak wszystkie miesiące pokazuje
    wysokość wpłat zgodnych z deklaracjami?
    A ZUS mi na to, że mogę złożyć RD-3 - więc wystąpiłem z kolejnym pytaniem
    jak podjąć próbę ustalenia salda jeśli nie robiło się korekt i wpłacało
    się prawidłowe kwoty?
    Bo na tym wniosku RD-3 to jakby przyczynami złożenia wniosku są korekty
    albo niepełne wpłaty i jeśli ktoś nie robił
    korekt i wpłacał kwoty zgodne z deklaracjami, to nie ma możliwości
    zareagować
    na pokazujące się ujemne saldo?
    Korespondencja z ZUS poprzez PUE przypomina
    wrzucanie kamieni do studni.