  • 11. Data: 2021-05-18 12:52:36
    Temat: Nowe podatki
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 17.05.2021 17:59 you wrote:

    > Jak to bedzie z nowymi podatkami? Ktos moze mi powiedziec ile
    > podatku zapłaci osoba majaca dochód 100tysiecy rocznie w DG?

    http://pics.rsh.ru/img/gt_6q9tct9q.jpg

    Nie pytaj o szczegóły, bo sam nie wiem jakie były założenia

    --
    Pete

  • 12. Data: 2021-05-18 12:59:56
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > Proste jak drut: zdrowotne masz zapłacić niezależnie czy podpadasz
    > pod kwotę wolną.

    no ale mowia ze kwota wolna bedzie dla kazdego.

    > Teraz nie płaciłeś podatku to i tak płaciłeś zdrowotne, ale nie
    > miałeś od czego odliczyć.

    W jakim sensie nie płaciłem podatku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 13. Data: 2021-05-18 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Przy liniowym nie ma kwoty wolnej.

    No ale ma być!
    Przeciez teraz nie ma tez 9% podatku dodatkowego...

    To pewne informacje czy zgadujesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 14. Data: 2021-05-18 13:20:01
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-18, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > No ale ma być!

    Skąd ta informacja? Jak od posłów PiS, to patrząc na występy Jakiego oni
    nie ogarniają czym jest liniówka. Nie ma żadnych zapowiedzi o zmianach
    stawek, czy zasad w liniówce, jedynie zmienią się zasady odliczania
    i wysokość zdrowotnego. Kwoty wolnej tu nie będzie wg mnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2021-05-18 14:23:24
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > no ale mowia ze kwota wolna bedzie dla kazdego.

    Pierwsze słyszę, ale nawet jakby, to będzie jak zawsze, czyli miliony
    mieszkań, miliony elektrycznych samochodów, a pinokiu nos sie wydłuża i za
    chwilę już go nie będzię

    > W jakim sensie nie płaciłem podatku?

    No koszty były w okolicach przychodu, więc dochód wynosił mniej niż
    zdrowotne, więc nie odliczyłeś, bo nie było od czego...

    No nie odliczysz, nawet jakbyś wykazał dochód pozwalający na odliczenie --
    taki chytry plan mają, by dać biednym a okraść bogatych.

    Ot Rumcajse, Janosiki i Robinhoody 21 wieku...

    Wróć, one na stołkach są i tylko tych powyższych udają, a tak w
    rzeczywistości to:

    Książe Pan z Jiczyna (aka Jarosław)
    Hrabia Horvath (aka Jarosław) i jego przydupas murgrabia (vel Premier)
    Książe Jan, i przydupas Gisbourne (Jarosław i Zbigniew)

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2021-05-18 17:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > Pierwsze słyszę, ale nawet jakby, to będzie jak zawsze, czyli
    > miliony mieszkań, miliony elektrycznych samochodów, a pinokiu nos
    > sie wydłuża i za chwilę już go nie będzię

    Nie tylko ja tak wywnioskowałem:
    Za GrandThorton
    Polski Ład a działalność gospodarcza
    W trakcie sobotniej konferencji skoncentrowano się przede wszystkim na
    prezentacji wpływu planowanych zmian na sytuację osób zatrudnionych
    oraz emerytów i rencistów. Wbrew pozorom, istotnych zmian powinni
    spodziewać się również przedsiębiorcy.

    Mogłoby się wydawać, że z perspektywy przedsiębiorców niewiele się
    zmienia albo jest to wręcz zmiana korzystna. Pozostać ma podatek
    liniowy, nie ma zapowiedzi zmian w zakresie daniny solidarnościowej,
    nie ma też zapowiedzi zmian co do ZUS dla przedsiębiorców. Choć nie
    padło to wprost, pośrednio można wnioskować, że kwota wolna będzie
    również dla przedsiębiorców, być może również tych korzystających z
    podatku liniowego co byłoby również nowością bowiem obecnie wybór
    podatku liniowego oznacza automatycznie brak kwoty wolnej. Kwota wolna
    dla podatku liniowego wydaje się, że na ten moment jest jednym ze
    znaków zapytania.

    > No koszty były w okolicach przychodu, więc dochód wynosił mniej
    > niż zdrowotne, więc nie odliczyłeś, bo nie było od czego...

    Przepraszam ale kto jak gdzie i od kiedy?
    O czym ty piszesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 17. Data: 2021-05-19 23:05:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 17:59, Budzik pisze:

    > Przepraszam ale kto jak gdzie i od kiedy?
    > O czym ty piszesz?

    No ja tak miałem do kwietnia.
    Cały czas strata czyli nie wychodzi
    mi podatek do zapłaty. A składkę zdrowotną
    zapłaciłem za 5 miesięcy.
    I gdyby się rok tak zamknął, to nie odliczę od niczego
    składki zdrowotnej, bo nie ma podatku.

  • 18. Data: 2021-05-19 23:06:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > To pewne informacje czy zgadujesz?

    Domniemywam, że na pewno zapłacę więcej.
    To pewne :-)

  • 19. Data: 2021-05-20 11:57:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 18.05.2021 17:59 you wrote:

> [...]
    > automatycznie brak kwoty wolnej. Kwota wolna dla podatku liniowego
    > wydaje się, że na ten moment jest jednym ze znaków zapytania.

    Nadinterpretacja.
    Jak ten rząd mówi że zwiększy kwotę wolną dla wszystkich, to wprost
    oznacza, że dla wszystkich którzy ją wcześniej mieli się w różnych
    wysokościach.

    Liniowy nadal pozostanie bez.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2021-05-21 09:50:33
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > no ale mowia ze kwota wolna bedzie dla kazdego.

    No to masz:

    https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/polski-lad-kwota-wol
    na-od-podatku-wysokosc-dla-kogo-5100046

    "Ministerstwo Finansów potwierdza 'Rzeczpospolitej': przedsiębiorcy płacący
    podatek liniowy nie będą mieli kwoty wolnej. I to mimo podwyżki składki
    zdrowotnej" - pisze dziennik.

    --
    'Tom N'