    Date: Mon, 29 Oct 2007 11:40:29 +0100
    From: Algha <a...@N...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek liniowy

    Witam !

    Probuje uzyskac informacje i trafiam na sprzeczne dane.
    Jestem zatrudniony na umowe o prace. Chce ja rozwiazac z koncem roku
    (czyli 31.12.2007) i zalozyc DG (np. od 1.01.2008, ale moge wczesniej) w
    ramach ktorej bede wykonywac uslugi dla obecnego pracodawcy. Wiem, ze w
    2008 nie moge wybrac stawki 19%.

    I teraz pytanie:
    Czy i od kiedy bede mogl wybrac 19%
    Wydaje mi sie, ze od 1.01.2009 ( bo w roku biezacym - 2009, i poprzednim
    - 2008 nie pracowalem dla mojego obecnego pracodawcy), ale uzykalem info
    na jednym z portali, ze nie jest to prawda - niestety bez uzasadnienia.

    Pytanie drugie. Uslugi bede swiadczyl dla tego samego pracodawcy, ale
    dla innego dzialu. Uslugi beda podobne, ale nie identyczne. Czy warto
    ryzykowac wybranie nizszego ZUS'u ? Czy ZUS bedzie gleboko wnikal w
    zakres prac ? Czy stwierdzi ogolnie, ze jesli wczesniej "klepalem na
    klawiaturze" i teraz "klepie" to jest to samo i odbierze mi prawo do
    nizszego ZUS'u ?.

    Pozdrawiam
    Algha