  • 1. Data: 2022-04-07 07:26:32
    Temat: Przedsiębiorcy nabici w ryczałt
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Wszedł PŁ - zdecydowana większośc wybrała ryczałt, teraz wejdzie łata na
    PŁ, i ryczałt może przestać byc korzystny.

    https://wyborcza.biz/biznes/7,147582,28302747,nabici
    -w-ryczalt-rzad-morawieckiego-nabral-tysiace-przedsi
    ebiorcow.html?disableRedirects=true

  • 2. Data: 2022-04-07 16:53:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Krzysztof kw1618.
    On 07.04.2022 07:26 you wrote:

> [...]
    > https://wyborcza.biz/biznes/7,147582,28302747,
    > nabici-w-ryczalt-rzad-morawieckiego-nabral-tysiace-p

    Było.
    Jak ktoś musi to sprzedaje np termostat do układu chłodzenia pojazdu
    samochodowego.
    I ma ryczałt z głowy.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-04-07 17:05:55
    Temat: Re: Przedsiębiorcy nabici w ryczałt
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Apr 2022 16:53:54 +0200, Pete wrote:
    > Hello, Krzysztof kw1618.
    >
    > Było.
    > Jak ktoś musi to sprzedaje np termostat do układu chłodzenia pojazdu
    > samochodowego.
    > I ma ryczałt z głowy.

    Ale przed sprzedaniem, czy po ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-04-07 19:09:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 07.04.2022 17:05 you wrote:

    rzedsiebiorcow.
    > Ale przed sprzedaniem, czy po ? :-)

    W miesiącu sprzedaży najprawdopodobniej.
    Więc w kwietniu jest szansa na pozbycie się ryczałtu.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2022-04-07 21:04:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 07.04.2022 17:05 you wrote:

    rzedsiebiorcow.
    > Ale przed sprzedaniem, czy po ? :-)

    Właśnie gdzieś przeczytałem, że rozważają możliwość zmiany formy
    opodatkowania przy rozliczeniu rocznym

    --
    Pete

  • 6. Data: 2022-04-07 22:23:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 07 Apr 2022 21:04:05 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:

    >Właśnie gdzieś przeczytałem, że rozważają możliwość zmiany formy
    >opodatkowania przy rozliczeniu rocznym
    Zawsze uważałem że wybór formy opodatkowania powinien być przy
    zamknięciu roku a nie przed/na jego początku.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 7. Data: 2022-04-08 13:49:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-04-07 o 22:23, WAM pisze:

    > Zawsze uważałem że wybór formy opodatkowania powinien być przy
    > zamknięciu roku a nie przed/na jego początku.

    Ja dokładnie tak samo.
    Co za problem, że ktoś płacił zaliczki w inny sposób, a na koniec
    rozliczy się inaczej. Przecież te pieniądze nie są znaczone, że można je
    rozliczyć tylko w tym a nie innym rozliczeniu. Przynajmniej według mnie
    nie powinny być znaczone, a może dla nich są znaczone i nie potrafią
    ogarnąć innej filozofii.

    Kiedyś pisałem (nie wiem czy na tej grupie), że widziałem kawałek
    jakiegoś amerykańskiego serialu (typu widownia wybucha śmiechem) na
    którym gość tłumaczył synowi, że może się za ubiegły rok rozliczyć albo
    w formie uproszczonej, albo, szczegółowo i właśnie sprawdza co mu
    wyjdzie w każdym z tych sposobów aby wybrać korzystniejszy.
    Czyli można.
    P.G.

  • 8. Data: 2022-04-08 17:11:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Piotr Gałka.
    On 08.04.2022 13:49 you wrote:

> [...]
    > albo w formie uproszczonej, albo, szczegółowo i właśnie sprawdza co
    > mu wyjdzie w każdym z tych sposobów aby wybrać korzystniejszy. Czyli

    Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych. Nie bądźmy Pewexami.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2022-04-08 18:32:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 08 Apr 2022 17:11:16 +0200, Pete wrote:

    > Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych. Nie bądźmy Pewexami.

    Teraz mamy mikrokonta, ale wczesniej nie było.
    US sobie ksiegował w odpowiednim dziale, pilnowal czy podatnik płaci.

    A co z nagrodami?
    Urzednik premie dostanie za "przypis składki", a za 9 miesiecy
    podatnik przeksieguje do innego działu ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2022-04-08 21:26:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 08.04.2022 18:32 you wrote:

    > Teraz mamy mikrokonta, ale wczesniej nie było. US sobie ksiegował w
    > odpowiednim dziale, pilnowal czy podatnik płaci.

    Wcześniej też było tylko trochę inaczej.
    W przelewie był i NIP i kod formularza.

    > A co z nagrodami? Urzednik premie dostanie za "przypis składki", a
    > za 9 miesiecy podatnik przeksieguje do innego działu ? :-)

    To się go wezwie na kontrolę i dowali mandat.

    --
    Pete