    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przedsiębiorcy nabici w ryczałt
    Date: Fri, 8 Apr 2022 13:49:13 +0200

    W dniu 2022-04-07 o 22:23, WAM pisze:

    > Zawsze uważałem że wybór formy opodatkowania powinien być przy
    > zamknięciu roku a nie przed/na jego początku.

    Ja dokładnie tak samo.
    Co za problem, że ktoś płacił zaliczki w inny sposób, a na koniec
    rozliczy się inaczej. Przecież te pieniądze nie są znaczone, że można je
    rozliczyć tylko w tym a nie innym rozliczeniu. Przynajmniej według mnie
    nie powinny być znaczone, a może dla nich są znaczone i nie potrafią
    ogarnąć innej filozofii.

    Kiedyś pisałem (nie wiem czy na tej grupie), że widziałem kawałek
    jakiegoś amerykańskiego serialu (typu widownia wybucha śmiechem) na
    którym gość tłumaczył synowi, że może się za ubiegły rok rozliczyć albo
    w formie uproszczonej, albo, szczegółowo i właśnie sprawdza co mu
    wyjdzie w każdym z tych sposobów aby wybrać korzystniejszy.
    Czyli można.
    P.G.