  • Data: 2005-08-06 19:35:46
    Temat: Re: 1/2 etetu i D.G.
    Od: "XYZ" <x...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    news:dd31jb$75$1@news.onet.pl...

    > Wlasnie, ja tez poprosze - juz mialem do Kwacha maila z petycja pisac :)
    > Tamto z ta ulga to juz jest podpisane.

    O tym:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3772_u.htm
    Art. 2.
    W ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
    (Dz. U. Nr 137, poz. 887, z późn. zm.)[2] wprowadza się następujące zmiany:
    1) w art. 9:
    a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
    "2a. Osoba, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 - prowadząca
    jednocześnie pozarolniczą działalność, o której mowa w art. 8 ust.
    6
    pkt 1 - podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    tytułu tej działalności, jeżeli z tytułu wykonywania umowy
    agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług,
    do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy
    dotyczące
    zlecenia, oraz współpracy przy wykonywaniu tych umów podstawa
    wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest niższa
    od
    obowiązującej tę osobę najniższej podstawy wymiaru składek dla osób
    prowadzących pozarolniczą działalność. Może ona dobrowolnie, na
    swój
    wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnymi i rentowymi
    również
    z tytułu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4.",SIM