    Subject: Re: Bezsensowna płatność podzielona
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat
    Date: Thu, 30 Jul 2020 16:57:49 +0200

    W dniu 30.07.2020 o 12:58, cef pisze:

    > Nie za 15zł, tylko z załącznika 15.

    Aaaa kurcze :)
    Wady zbyt szybkiego czytania :)

    > Teoretycznie można przyjąć, że przy małych kwotowo zakupach nie ma
    > płatności podzielonej ale jak płacę jakimś Allegro Financem albo kartą a
    > potem fakturę
    > drukują mi z adnotacją o  płatności podzielonej, bo wszystkie faktury
    > tak wystawiaja, to problem się pojawia u mnie.

    To niech sobie drukują.

    ""W przypadku większości transakcji stosowanie MPP jest dobrowolne.
    Ważne: jako nabywca (podatnik VAT) decydujesz, którą fakturę zapłacisz z
    zastosowaniem MPP, w jakiej części oraz wobec którego dostawcy (czyli
    mechanizm możesz stosować w sposób wybiórczy)."

    > Formalnie nie powinno to
    > mieć miejsca ale dyskutowanie z systemami fakturującymi mnie przerasta.
    > Wczoraj akurat zapłaciłem kartą, ale fakturę dostałem zwykłą na
    > towary z ząłacznika 15 - czyli nic nie musiałem, ale pilnowanie tego
    > to zmora. Do niedawna i tak byłem przekonany, że płatność podzielona
    > skoro zastąpiła odwrotne obciążenie, to powinna być stosowana też przy małych
    kwotach
    > jeśli tylko pojawi się coś załącznika 15.

    Dlatego właśnie dla obowiązku zrobili warunek łączny z kwotą powyżej 15
    tys., żeby nie trzeba było tego pilnować dla małych kwot.

    > To już robię niejako z rozpędu (bo rzadko mam zakupy ponad te 15tys
    > limitu) ale płacę podzieloną, bo i tak każdą fakturę muszę dokładnie
    > obejrzeć, bo dostaję dużo faktur na małe kwoty i one są z adnotacją MPP.

    To niech sobie mają :)

    > Chyba nie mam wtedy dowolności w płaceniu, więc wolałbym tego nie
    > przegapić.

    Masz.

    "Sprzedawca może jednak zastrzec w umowie, że nie chce stosować MPP jako
    formy rozliczeń. Kontrahenci mają w tym zakresie dowolność, która wynika
    z zasady swobody zawierania umów, i sami decydują, w jaki sposób
    rozliczają przeprowadzane transakcje."

    Sprzedawca sobie zastrzega jedno, że chce (adnotacją na fakturze), albo
    że nie chce (brak adnotacji na fakturze), a Ty jako nabywca zastrzegasz
    sobie, że zapłacisz zwyczajnie ;)

    Dopiero powyżej kwoty 15 tys. dobrowolności nie ma.

    Pozdrawiam
    Piotr