    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy PPK jest waloryzowane?
    Date: Thu, 26 May 2022 10:11:38 +0200

    Hello Wojciech,

    Thursday, May 26, 2022, 10:01:26 AM, you wrote:

    > Ok. Oddzielamy czyjąś wiarę od wiedzy i stanu prawnego.
    > Stan prawny dot. PPK jest taki: pieniądze można wypłacić w każdej
    > chwili (nawet co miesiąc), na podstawie zwykłej dyspozycji. Nie na
    > podstawie decyzji ministra, urzędnika czy coś. DYSPOZYCJI do instytucji
    > finansowej.

    Pamiętam wszelkie zaklęcia w roku 1998, jako to bezpieczne i należące
    do obywatela środki są w OFE. Rzeczywistość jest jednak taka, że jak
    przyszło wypełnić zobowiązania, to nacisnęło się nawet na TK, żeby
    uznał środki na OFE za daninę publiczną.

    Jaką masz gwarancję, że za 20 lat znów jakiś urzędas nie wystąpi do TK
    o uznanie PPK za daninę publiczną i nie zamrozi Twoich środków w
    ramach zabezpieczenia, żebyś ich nie wypłacił?

    --
    Best regards,
    RoMan