  • Data: 2022-05-26 10:23:53
    Temat: Re: Czy PPK jest waloryzowane?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-05-26, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    [...]

    > super, że utrzymują systemy emerytalne, na poziomie głodowym.

    Demagogia. Emerytury są takie, jakie sobie wypracujesz + waloryzacja.
    Patrząc za ostatnie 20-30 lat, na rynku kapitałowym dostałbyś mniej (z
    powodu niskiej efektywności OFE i z powodu dużych opłat).

    > Super, że chcesz, aby państwo zbankrutowało.

    Nie chcę. Pokazuję, że nawet w takich złych scenariuszach emerytury są
    utrzymywane. Umiesz czytać ze zrozumieniem?

    > Widzisz, w przeciwieństwie do Ciebie,
    > ja wolałbym, aby właśnie państwo nie bankrutowało, a kwoty odkładane na
    > emeryturę przyczyniały się właśnie do rozwoju kraju. Taka niewielka, acz
    > istotna różnica.

    Jako człowiek o Wszechstronnej Wiedzy Ekonomicznej Popartej Niewątpliwym
    Doświadczeniem (tm), z pewnością zdajesz sobie sprawę, że to co "wolisz"
    a to co "zrobi rynek" ma do siebie nijak.

    Nadal posługujesz się ogólnikami, a nie konkretami.
    Powiedz mi proszę jak skończył się dla amerykańskich funduszy
    (emerytalnych) upadek Lehman Brothers. Jak to skończyło się dla
    ucziałowców tych funduszy?

    > Podstawy ekonomii mówią, że wrzucanie na rynek pustego pieniądza
    > prowadzi do inflacji. Jeśli uważasz, że to mity, to może warto jednak
    > wrócić do nauki podstaw.

    Nie, samo wrzucanie na rynek, nawet pustego pieniądza nie wystarczy.
    Mieliśmy doskonały przykład w trakcie pandemii.

    Próbuj dalej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com