  • Data: 2003-12-11 22:14:35
    Temat: Re: JAKIE DOKUMENTY DO ZUS-u ????
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Dec 2003, buźka wrote:

    >+ hmmm...musi czy nie musi:) Oczywiscie, ze musi, bo zwolnienie z
    >+ przesylania (zanoszenia) dokumentow rozliczeniowych dotyczy jedynie
    >+ wybranej grupy osob:

    Odpowiadasz na mój post, a my się z Bogusiem kłócimy już
    lekko OT :)

    [...]
    >+ za te dwie osoby.... no i jeszcze jedno, mam nadzieje, ze wzieliscie
    >+ pod uwage, ze Ty mozesz byc zatrudniony u swojej zony pod
    >+ warunkiem, ze "nie pozostajecie we wspolnym gospodarstwie
    >+ domowym"

    Nie widzę związku.
    Moim zdaniem:
    1. u swojego małżonka można być zatrudnionym ZAWSZE (co powoduje
    że małżonek musi płacić podatek od swojej pensji, bo zwolnienia
    nie ma !)
    2. owa pensja nie jest kosztem *nigdy*, jak się mylę to poproszę
    uprzejmie o komentarz dlaczego :), bo stosowny kawałek ustawy
    brzmi:
    ++++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich
    dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki
    cywilnej lub osobowej spółki handlowej - także małżonków
    i małoletnich dzieci wspólników,
    ------

    >+ Pozdrawiam

    wzajem, Gotfryd