  • Data: 2005-09-15 20:50:04
    Temat: Re: Jak to jest z tym VAT-em?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 15 Sep 2005, Minimex wrote:

    > W przypadku refakturowania usługi zwolnionej (bez zwiększania jej wartości)
    > dalej wg mnie dalej pozostaje zwolniona.
    > Proszę zapoznać się z artykułem, który kilka minut temu znalazłem:
    > http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=387

    "Jednakże, zdaniem Urzędu, refakturowanie jest możliwe"
    ...co sankcjonuje jedną z możliwości o którą pytałem.

    Dla porządku: nie zgadzam się z poglądem jakoby przedstawiona
    interpretacja odpowiadała temu o co pytano !
    Minimex pytał o koszt przesyłki dotyczący własnej sprzedaży.
    IMO w myśl poglądu "nie wystawia się faktury osobno na
    cegły użyte do budowy domu" nie można w takim przypadku
    zastosować refaktury.
    O ile pamiętam to SN wypowiadał się o refakturowaniu kilka
    razy - i określił że refaktura jest dopuszczalna przy czynnościach
    ubocznych *nie* służących zarabianiu - przykładem jest podział
    faktury za telefon czy za prąd wystawianej na jedną z firm,
    która innej firmie udostępnia dostęp do centralki lub własnego
    zasilania, rozliczają się wewnętrznie i wystawca podfaktury
    na tym *nie zarabia* (pamiętam że było wyraźne wskazanie iż
    koszty mierzalne muszą być określone przez pomiar - nie
    można stosować ryczałtów czy wynalazków w stylu "podzielnik").
    No i jak czytam interpretację to chyba pasuje: owa
    spółka kasowała kontrahentów za dostarczanie dokumentów, nie
    za dostarczanie własnych towarów !!
    Niewątpliwie "dostawa dokumentu" :) jest czynnością uboczną,
    niebędną - ale nie stanowi podstawy tego "za co się płaci".
    No chyba że owa spółka ma jako cel działalności "dostawę
    dokumentów"... wtedy czegoś nie rozumiem :[

    > Jednak gdyby rozdzielić tę kwotę na usługę "pakowania" i oddzielnie koszt
    > przesłania przez PP, podatkowi podlega tylko "pakowanie"

    Przyznaję że niedzwiedz wbił całkiem skutecznego ćwieka w argumentację,
    bo zapodane przez niego zwolnienie jest punktem oparcia.
    Mi się refaktura w pytaniu zadanym na początku wątku nie podoba :|,
    przecież przesyłka jest konieczna w celu wykonania umowy (czyli
    osiągnięcia dochodu).
    Natomiast zwolnienie wg .43... no wychodzi że jeśli zapłata odbywa
    się za pomocą znaczków to można skorzystać !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)