eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak uniknąć podatku po sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od nabycia › Re: Jak uniknąć podatku po sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od nabycia
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 5 Oct 2019 07:38:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Jak uniknąć podatku po sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat
    od nabycia
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 października 2019 18:00:03 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > A ten przepis juz sie nie zmienił?
    >
    > https://www.gospodarkamorska.pl/Administracja,Prawo/
    od-01012019-roku-
    > sprzedaz-nieruchomosci-przed--uplywem-5-lat-bez-poda
    tku.html

    Postępowanie spadkowa było przeprowadzona w 2017 r., sprzedaż mieszkania w 2018.
    Podpadam więc pod poprzednią ustawę. Ale tak czy inaczej sprzedałem mieszkanie przed
    upływem 5 lat zarówno od śmierci rodziców jaki i od daty sądowego nabycia spadku. Jak
    rozumiem wiąże mnie 2 letni okres, w którym muszę przeznaczyć pieniądze na własne
    cele mieszkaniowe.
    Zaniepokoiły mnie liczne komentarze w necie, z których wynika, że organy skarbowe
    czasem bardzo wąsko interpretują "własne cele mieszkaniowe". Mam dom, czy więc czy
    zakupione teraz mieszaknie będzie zaspokajało moje potrzeby mieszkaniowe, czy US
    zinterpretuje to inaczej jako np. inwestycję?
    Sprzedałem mieszkanie po rodzicach z uwagi na jego wiek, a teraz chcę zakupić nowsze
    locum ale nie chcę się wpakować w pułapkę podatkową. A z niektórych komentarzy
    wynika, że niejeden US mógłby zinterpretować zakup nowego mieszkania jako inwestycję
    niezależnie od tego, że sprzedaż starego mieszkania nastąpiła wyłącznie w celu zakupu
    nowego.
    Mam powody się obawiać?