    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <sduq0e$1sqv$1@gioia.aioe.org> <serqqb$tt4$1@gioia.aioe.org>
    <611184d4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6112ac85$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <seue36$1lq5$1@gioia.aioe.org> <seugbh$oah$1@gioia.aioe.org>
    <kmkrtdrwt0vy$.1csdmw8sawv4k.dlg@40tude.net>
    <sf0k8o$p26$1@gioia.aioe.org>
    <w04w66apodzs.177oc0ro77e6r$.dlg@40tude.net>
    <sf41c1$u7c$1@gioia.aioe.org> <o...@4...net>
    <1...@4...net>
    <61166948$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <g9e8f96nz7b2$.1wjpbh07n20qz$.dlg@40tude.net>
    <8ppe9vjdu9jh.4hdfnv9su1i9$.dlg@40tude.net>
    <299nwdnvn9ea.1d93x2z5hy18k$.dlg@40tude.net>
    <1muy8aeh410oi$.dy4qtohozi7a$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    Date: Wed, 18 Aug 2021 14:10:05 +0200

    On Wed, 18 Aug 2021 10:56:15 +0200, Adam wrote:
> [...]
    da/
    ampleX12EdiFiles.htm

    hange

    > W handlu używa się formatów dla handlu, np. invoice.
    > Format pliku to XML, którego zaletą jest to, że jest on "elastyczny" -

    Ale XML to ani EDIFACT, ani VDA, ani X12, i pewnie jeszcze troche tych
    "ani".

    Taki SAP potrafi wyprodukowac XML ?

    > czyli może zawierać nadmiarowe dane. Parser czyta tylko to, co potrzebuje.
    >
    > Przykładowo mamy takie coś:
    >
    > <Document-Invoice>
    > <Invoice-Header>
    > <InvoiceNumber>EFV/0977/21</InvoiceNumber>
    > <InvoiceDate>2021-01-29</InvoiceDate>
    > <SalesDate>2021-01-29</SalesDate>
    > <InvoiceCurrency>PLN</InvoiceCurrency>
    > <InvoicePaymentDueDate>2021-02-28</InvoicePaymentDue
    Date>
    > <InvoicePaymentTerms>30</InvoicePaymentTerms>
    > <DocumentFunctionCode>O</DocumentFunctionCode>
    > <Remarks/>
    > <Delivery>
    > <DeliveryLocationNumber>5909000000030</DeliveryLocat
    ionNumber>
> [...]
    > <Invoice-Parties>
    > <Buyer>
    > <ILN>5909000800000</ILN>
    > <TaxID>5270207000</TaxID>
    > <AccountNumber/>
    > <Name>NAZWA FIRMY</Name>
    > <StreetAndNumber>Znów jakaś ulica</StreetAndNumber>
    > <CityName>WARSZAWA</CityName>
    > <PostalCode>01-567</PostalCode>
    > <SamochodBossaFirmy>Bentley</SamochodBossaFirmy>
    > <KolorSamochodu>Przezroczysty</KolorSamochodu>
    > <Country>PL</Country>
    > </Buyer>
    >
    > Parser weźmie nazwy, daty, numery, natomiast ominie kolor samochody i

    I to jest kolejny poziom.
    Jedni moga ominac, a dla innych to sa wazne pola i nie mozna ich
    ominac.
    Tzn kontrahent uwaza, ze wazne, a twoj program do tej pory omijal, bo
    niewazne.

    >>> https://www.gs1pl.org/kontakt/wytyczne-techniczne/ed
    i-uzgodnione-dokumenty/komunikaty-edi

    > Ale to nie dotyczy dokumentów handlowych.

    Istotnie. Miele nie chce faktur przez EDI?

    > EDI "handlowy" jest OIMW jeden, z modyfikacjami polegającymi na dodatkowych
    > polach, które mogą być ignorowane przez parser.

    Co masz na mysli pod "handlowy"?
    W EDIFACT jest INVOIC, jest VDA4906, itp.

    > W formacie PDF do Comarch OCR.

    Hm, po co OCR z PDF ... no ale wyciagnie rozne teksty z faktury ... i
    dobrze zakwalifikuje co gdzie jest ?

> [...]

    > To powyższe odnosi się tylko do migracji dokumentów z programu handlowego
    > (których w Polsce jest dużo) do programu księgowego (których w Polsce też
    > jest dużo) i ewentualnie do zaczytywania informacji zwrotnej (np.
    > rozliczenia dokumentów dokonane w księgowości, które powinny wrócić do
    > programu handlowego, aby na fakturach było widać, że są rozliczone).
    > Oczywistym jest, że nie wszystkie programy gadają ze wszystkimi - wtedy
    > przydaje się konwerter, celem dostosowania/przekształcenia formatu
    > wyjściowego do formatu wejściowego innego programu.

    O to to to :-)

    > Ja nie zajmuję się całokształtem dystrybucji ze wszelkimi jej odmianami,
    > więc też nie stykam się bezpośrednio z różnymi zagadnieniami, jak np.
    > systemy WMS, zaawansowane systemy produkcji itp.
    > Czasem piszę coś dla klientów, jak np. kilka lat temu program do obsługi
    > mobilnych terminali magazynowych (kolektor danych). Kolektor skanuje kod
    > GS1, wyciąga z niego kod towaru i numer seryjny i to pompuje do Comarch XL.
    > Czyli mamy dostawę bądź wydanie konkretnych towarów, identyfikowanych po
    > numerze seryjnym.

    A tu jedna firma w ogole nie uzywa numerow seryjnych, a inna musi
    uzywac ...

    J.