    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <seue36$1lq5$1@gioia.aioe.org> <seugbh$oah$1@gioia.aioe.org>
    <kmkrtdrwt0vy$.1csdmw8sawv4k.dlg@40tude.net>
    <sf0k8o$p26$1@gioia.aioe.org>
    <w04w66apodzs.177oc0ro77e6r$.dlg@40tude.net>
    <sf41c1$u7c$1@gioia.aioe.org> <o...@4...net>
    <1...@4...net>
    <61166948$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <g9e8f96nz7b2$.1wjpbh07n20qz$.dlg@40tude.net>
    <8ppe9vjdu9jh.4hdfnv9su1i9$.dlg@40tude.net>
    <299nwdnvn9ea.1d93x2z5hy18k$.dlg@40tude.net>
    <1muy8aeh410oi$.dy4qtohozi7a$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <jtakmrhw6mwm$.1vxgbmefmyycn.dlg@40tude.net>
    <x9frgc0b1ez9$.1n5vocep23enu$.dlg@40tude.net>
    <sluzjplycgu7$.ajuukrdlrzw3.dlg@40tude.net>
    Date: Thu, 19 Aug 2021 13:43:11 +0200

    On Thu, 19 Aug 2021 10:14:36 +0200, Adam wrote:

    > Wygląda na to, że tak.
    > Widocznie ktoś swego czasu stwierdził, że strukturę plików (czyli
    > komunikaty EDI) lepiej jest osadzi w formacie XML aniżeli w formacie TXT.

    U nas byla pare lat temu seria dofinansowan na wdrozenia EDI,
    to krajowe firmy mogly rozwinac fantazje.
    Ale to co podawales wyglada na jakis zachodni standard.

    > Niestety.
    > To jest dobre, dopóki nie natrafi się na coś mniej typowego.

    Bo to SAP wyznacza standardy :-P

    > Nie tylko SAP jest zdziwiony portami.
    > Gdzieś tak w połowie lat 90-tych musiałem tlumaczyć programistom z jednej z
    > ówczesnych największych firm produkujących oprogramiwanie w Polsce, co to
    > jest 9600,n,8,1,p. Też chodziło o drukarki fiskalne.

    No ale przeciez te drukarki ktos produkowal, i one zapewne byly
    laczone z SAP znacznie wczesniej, niz miales ten problem :-)

    > Co innego struktura (czyli np. EDI), a co innego format (XML, DBF, CSV
    > itd).
    > Nie wiem, nie wnikałem. Wszyscy znani mi posługują się formatem XML.

    Bo siedzisz w polskim zascianku

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_data_interc
    hange#See_also

    Zobacz ile tam standardow. XML tez tam jest ... w 8 wersjach.

    A Ty mowisz, ze EDi rozwiazuje sprawe importu faktur :-)

    Date>
    [...]
    > Ale to już dotyczy pól niewymagalnych albo dodatkowych.

    Dla Ciebie dodatkowych, dla firmy byc moze kluczowych :-)

    > Pola wymagalne są wypełniane - np. NIP, daty, kwoty.
    > Bez Jeśli pole wymagalne jest puste (zdarza się), to najczęściej jest
    > zgłaszany błąd.

    A rabat - wymagany, dodatkowy ? :-)

    > W Optimie wygląda to tak, że przy imporcie przez EDI karta kontrahenta musi
    > być wcześniej założona. Dane kontrahenta są pobierane z GUS albo VIES.
    > Tak więc takie dane, jak przypadkowo są sformatowane (albo i nie) w tych
    > bazach, w taki sposób trafiają do Optimy.

    Jest to jakies ujednolicenie, ale jesli kontrahent z dalszego kraju ?

    > Nie chce mi się teraz sprawdzać w CDN-XL ani Enovie.
    > Natomiast w pliku EDI linie z nazwą kontrahenta są sklejane:

    To w XML, a sa inne formaty jak widac :-)
    Gdzie potrafi byc limit dlugosci na pole :-)

    > Nie tylko polskich, bo bywają transakcje wewnątrzunijne.

    No to masz szczecie, ze kontrahenci nie uzywaja tych innych formatow
    :-)

    > Oj, to nie jest hurtownia typu "Józek i Zośka w garażu".
    > To hurtownia dystrybucujna, biorąca towar wprost od kilku tylko producentów

    ale od kilku.

    > i rozprowadzająca dalej dystrybutorom, hurtowniom i większym odbiorcom,
    > którzy mają podpisaną umowę. Zwykły sklep u nich nie kupi.
    > Wszystkie towary są okodowane w GS1.

    A ci klienci maja swoje systemy :-)