  • Data: 2007-11-16 10:05:22
    Temat: Re: Księgowanie kosztu w KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Nov 2007, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    [...]
    > Ewidencję wyposażenia prowadzę, bo mam. ST żadnych nie mam, bo się
    > z zakupami mieszczę poniżej 3500, więc...?

    Co "więc"?
    Widzisz w przepisie "prowadzą jak potrzebują"?
    "Jak potrzebują" to prowadzą te ewidencje, o których tak powiedziano,
    dajmy na to ewidencję wynagrodzeń, ewidencję przyjęcia do lombardu,
    kiedyś była ewidencja PCC itp....

    W przepisach jest to ujęte tak:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?file=260803.htm&st
    rona=1
    +++
    § 5.
    1. Podatnicy wypłacajšcy pracownikom należnoœci ze stosunku pracy
    [...]
    (czyli TYLKO CI podatnicy)
    § 6. Podatnicy wykonujšcy:
    1) działalnoœć kantorowš
    (czyli TYLKO CI podatnicy)
    § 8. 1. Jeżeli na zlecenie podatnika prowadzenie księgi zostało powierzone
    biuru rachunkowemu, podatnik jest obowišzany:
    2) prowadzić w miejscu wykonywania działalnoœci ewidencję sprzedaży
    (też TYLKO CI podatnicy, o których powiedziano)
    ---

    Widzisz JAKIKOLWIEK (inny od faktu prowadzenia KPiR) warunek
    obowiązku prowadzenia EST?
    Bo ja nie!
    +++
[...]
    Czyli KAŻDY kto ma obowiązek prowadzenia KPiR ma obowiązek prowadzenia
    EST i EW.
    Raz na rok linijka oddzielająca kolejne lata i finito ;)

    > Jak kupię coś droższego,
    > to oczywiście wpiszę coś takiego do ewidencji.

    A tak to po prostu nie wiadomo, że masz coś w EST :)
    "Pan w 2001 roku na pewno coś drogiego do tej EST wrzucił i teraz
    usiłuje ukryć ten fakt przez nieujawnienie ewidencji, nam się
    wydaje że to była rzecz warta 300 000 zł poddana szybkiej
    amortyzacji..." ;)
    Oczywiście przesadzam, ale IMO mandat za "niemanie ewidencji"
    przysługuje.

    pzdr, Gotfryd