  • Data: 2020-11-24 17:10:21
    Temat: Re: Nowy JPK_V7M
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik pisze:
    > Czy ktos ma darmowy sposób na tworzenie nowego JPK w excelu (tak jak
    > było dotychczas) czy pozostaja tylko rozwiazania komercyjne?
    >
    > Jezeli tylko komenrcyjne to uzywa ktos jakiegoś konkretnego arkusza i
    > moze polecic?
    >
    > A robił ktos juz przez ta strone monisterialna emikrofirma?
    > Tam naprawde jest tak ze trzeba przy kazdej fakturze zakupowej wpisywać
    > całe dane sprzedajacego? Myslałem ze sie bedzie uzupełniac po wpisaniu
    > nipu ale u mnie to nie działa.

    Czyli - jak robiłeś dotychczas? Prowadzisz księgowość w Excelu i
    wypuszczałeś z niego JPK w postaci CSV lub XML?

    Jeżeli tak, to najprościej "zrobić sobie" np. makro w VB przerabiające
    tą starą postać (CSV czy XML - obydwa to pliki TEKSTOWE) na nową (w
    "schemacie uproszczonym") i skorzystać z możliwości podczytu, edycji i
    wysyłki plików XML przy pomocy narzędzi ze strony gov.

    Trochę pracy jednak trzeba włożyć, no i np. VB - pokochać. Przy
    następnej zmianie schematu JPK, może już za dwa lata, jak znalazł.