  • Data: 2014-09-24 18:15:31
    Temat: Re: Osoba współpracująca i ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Sep 2014, Pete wrote:

    > Niezgodzęsię.
    > W sentencji wyroku było opisane, (nie dosłownie) że I.S. została zatrudniona
    > tylko w celu osiągnięcia dofinansowania z UP, bo na czas prac interwencyjnych
    > zastąpiła obowiązki męża swoją pracą, dodatkowo pod jego ścisłym nadzorem.
    >
    > Czyli że generalnie robiła to, co wcześniej i później robił mąż.

    IMVHO, jak napisałem w poście obok, mi wychodzi iż w kontekście
    "współpracy" polega na "współpracy na prowadzeniu działalności", przy
    czym "prowadzeniem działalności budowlanej" jest kopanie rowów
    czy wożenie cegieł, a nie jest rozliczanie księgowości.
    I nie ma znaczenia, czy taką "działalnością uboczną" (jak księgowość)
    zajmował się mąż/prowadzący DG, czy profi księgowa.
    Który element sentencji przemawia przeciw takiemu postawieniu
    sprawy?

    pzdr, Gotfryd