eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie z handluRe: Pytanie z handlu
  • Data: 2007-06-28 18:11:54
    Temat: Re: Pytanie z handlu
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 28 Cze, 16:16, "Sz" <p...@o...pl> wrote:

    > Kupuje u dostawcy jedna rzecz i sprzedaje ja na czesci. Z jednej rzeczy
    > robie 6 roznych rzeczy i sprzedaje osobno. Jak poradzic sobie z
    > ksiegowaniem, stanem magazynowym itd w takim przypadku?

    Dokumentacja magazynowa Cie interesuje, ma sie rozumiec ? ;>

    Pierwsze pytanie, co znaczy "robie 6 róznych rzeczy i sprzedaje
    osobno"?

    Bo mozna to zrozumiec, ze:

    a) rozkladasz na czesci i sprzedajesz,
    b) robisz - czyli z kazdej z czesci produkujesz (?) "cos " i
    sprzedajesz.

    I nie wiem na ile szczególowa "magazynówka" Cie interesuje. Ale zeby
    okazac dobra wole, powiem tak:

    dokument przyjecia do magazynu z zewnatrz to PZ na to, co zakupiles .

    Nastepnie to zakupione, dokumentem RW (rozchód wewnetrzny) bym
    "wyprowadzila" z magazynu, a PW "przyjeciem wewnetrznym" wprowadzila
    te kawalki.

    Co do wartosci PW, to teraz zalezy, czy cos dorobiles do czesci,
    wiec
    wartosc wtedy powinna by wieksza, niz pierwotnie wynikajaca z faktury
    zakupu i tu pojawilby sie przychod.

    Do tego liczne ksiegowania, jesli to pelne ksiegi rachunkowe.
    Jesli zwykla kpir, a wartosc czesci jest w sumie taka, jak tego
    zakupu, zadnego ksiegowania, dopóki nie zostana sprzedane kawalki. A
    i
    wtedy, tylko wartosc sprzedazy do przychodu.

    Jesli niejasne - pytaj, spróbuje sprostac ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1