  • Data: 2010-03-24 00:07:41
    Temat: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-23 22:02:43 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Poszukaj ładnych kilka lat temu postów bodaj Slayera (mam nadzieję,
    > że osób nie pomyliłem).
    > Pięć zmian. I na koniec sam się zabrał ;)

    Wiesz, grunt to znać swoje słabości. Ja sam się do spraw księgowych
    wogóle nie nadaję. Znaczy mógłbym to robić. Z tydzień. Może dwa. Ale
    tak regularnie i systematycznie? To nie na moją psychikę ;-)

    > Liczysz że trafisz na "kogoś w rodzaju Maddy"?

    Nie wiem kto to, ale liczę że wynajmę na fakturkę kogoś, kto weźmie
    odpowiedzialność za swoje działania. Co będę co jakiś czas sprawdzał z
    niezależnym konsultantem.

    > Podstawowa podstawa: nie mieszać ze sobą.
    > Wtedy tak, nie ma przeciwwskazań.
    > Ale np. jak koszt da się przypisać w dwa miejsca, to może być "ciekawie".
    > Powody już znasz :) ("podmioty powiązane")

    Powiedzmy że zakresy tych działalności będą od siebie baaaardzo
    odległe. Spółka to przede wszystkim obiekt sportowy i klub, działalność
    obok to np. grafika komputerowa itp.

    > Jedną do trzech działalności "podstawowych", liczonych albo liczbą
    > zatrudnionych, albo proporcją przychodów (tak, ustawę o statystyce
    > też masz do przejrzenia ;))

    Ekhm, wyszacowanie przychodów przy zakładaniu może być dość odległe od
    stanu faktycznego za kilka miesięcy, więc jak rozumiem to tylko taka
    sztuka dla sztuki...

    > Aczkolwiek nie znam przypadku aby w minipodmiocie GUS zrobił
    > kontrolę i kogoś ukarał za "nierzetelność", formalnie - jak
    > faktyczne przychody będą z innego źródła niż podane, jest
    > obowiązek aktualizacji.

    I zmiana REGONu? 8-O

    > Piszę o *GUS*, nie o UM/UG! (tam też, ale to osobna sprawa
    > i nie ograniczona do "trzech podstawowych").

    Jak rozumiem nie ma żadnego limitu i można sobie do ewidencji wpisać
    dowolną ilość pozycji?

    > Art.8.2 PDoOF.
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Dobra,

    wiem już o wyjaśnienie którego paragrafu męczyć potencjalnych
    kandydatów na księgowych ;-)

    de Fresz