  • Data: 2010-03-23 23:53:08
    Temat: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-23 21:49:09 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Jakie jest kryterium "przypisania"?

    Albo osoba na warunkach A, albo podmiot na warunkach B.

    > Zauważ, że Tom Ci pisze, iż z p. widzenia np. własności, "przypisanie"
    > do SC sprowadza się do współwłasności.

    A tego właśnie chcę(emy) uniknąć. Spółka w swoim czasie będzie miała
    swój własny sprzęt, teraz to musi być sprzęt osobisty, użyczany
    _legalnie_ spółce, ale nie wniesiony do niej. Fajnie jeśliby z tego
    najmu dało się jakoś (jak?) wygenerować w spółce koszty, od biedy nawet
    bezkosztowo, ale bez dopłacania z DG.

    > Dodać wypada, że:
    > - to prawda, iż ta współwłasnosć *jest* szczególnie chroniona

    Tzn?

    > - w praktyce wszyscy to mają w <...>, pokaż mi wspólników SC (małej)
    > którzy przejmują się przepisem, że zyski można dzielić *TYLKO* na
    > koniec roku rozliczeniowego i dzień zakończenia spółki

    To jakieś takie... mało życiowe te przepisy. To z czego mieliby żyć
    wspólnicy do końca roku?

    > - owa "szczególna ochrona" (przed wierzycielami osobistymi) w niczym
    > nie umniejsza punktu 1.

    To już za skomplikowane ;-)

    de Fresz