    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu, ryczałt i VAT
    Date: Tue, 8 Apr 2008 23:42:54 +0200

    On Mon, 7 Apr 2008, Rafał wrote:
    [...komuś...]

    > Auto było kupione za 25.000 netto czyli VAT było 5500 zł
    > Odliczyłem 3300 w VAT-5
    [...]
    > Jak zatem mam skorygować VAT i na jakim dokumencie, czy na VAT-5?

    Masz świadomość, że korekty dokonuje się *w roku*?
    Przczytaj sobie art.91.2:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    > I jaką kwotę mam tam wpisać?

    Ktoś to AFAIR niedawno (powiedzmy: w ciągu kwartału) opisywał, przejrzyj
    archiwum :)
    Nigdy nie mogę załapać, czy niedokończony rok używania idzie "z góry"
    (i nie trzeba korygować) czy "z dołu" (i trzeba jednak uznać, że
    podatek do zwrotu).
    Za każdy rok "używania do celów opodatkowanych lub mieszanych" idzie do
    korekty 1/5 odliczenia, jeśli cały czas jest sprzedaż wyłącznie
    opodatkowana - to po 1/5 odliczenia podlega swoistemu "umorzeniu"
    za każdy rok używania.

    To co zostało, w przypadku sprzedaży ST, idzie:
    - przy sprzedaży opodatkowanej: do uzupełnienia odliczenia (bo jak ktoś
    miał np. sprzedaż powiedzmy w 25% opodatkowaną a 75% zwolnioną, to
    odliczył sobie MNIEJ niż by mogło przysługiwać)
    - przy sprzedaży zwolnionej - do zwrotu.

    pzdr, Gotfryd