  • Data: 2003-09-17 10:56:18
    Temat: Re: Sprzedaż środka trwałego KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Sep 2003, Marcelina wrote:

    >+ Dziękuję wszystkim grupowiczom. Możliwe, że moje pytanie nie było
    >+ precyzyjne.

    Nie, to ja nie przeczytałem tematu i dedukowałem z treści
    czego mi brakuje :(
    [...]
    >+ 3. W momencie sprzedaży powstał przychód i miałam wątpliwości czy
    >+ nieumorzoną część (niezamortyzowaną część) można uznać za koszt
    >+ uzyskania przychodu

    Tak.

    >+ oraz czy jest jakiś przepis, który o tym mówi.

    Hm...

    ++++++
    Art. 22. 1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem
    kosztów wymienionych w art. 23.
    8. Kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne)
    dokonywane wyłącznie zgodnie z art 22a-22o, z uwzględnieniem art. 23.
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    1) wydatków na:
    a) nabycie gruntów [...]
    b) nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż
    wymienione w lit. a) środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych
    c) ulepszenie środków trwałych [...]
    - wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone
    o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, są
    jednak kosztem uzyskania przychodów przy określaniu dochodu z odpłatnego
    zbycia rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. d), oraz gdy
    odpłatne zbycie rzeczy i praw jest przedmiotem działalności gospodarczej,
    a także w przypadku odpłatnego zbycia składników majątku związanych z
    działalnością gospodarczą, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, bez
    względu na czas ich poniesienia,
    ------

    Ufff...

    >+ PS Co znaczy IMHO?

    InMyHumbleOpinion - moim skromnym zdaniem. W odróżnieniu
    od "IMO" sugeruje pewną ostrożność autora w wypowiadaniu
    poglądu :)

    pozdrowienia, Gotfryd